پرتال گردشگری استان گلستان
جاذبه های گردشگری استان گلستان به پنج زبان
فارسی | انگلیسی | روسی | چینی | عربی
Fa | En | Ru | Ch | Ar
زیرپرتال ها
دسترسی سریع به مکان های گردشگری
پرتال گردشگری

برای ورود به پرتال گردشگری ویزیت ایران اینجـــا کلیک کنید

کلیپ های گردشگری
رسیدگی به شکایات
حراست اداره کل
رسیدگی به تخلفات اداری
بازرسی و رسیدگی به شکایت اداره کل

پست الکترونیکی دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات
به منظور ارتباط مستقیم مراجعین و کارکنان با این اداره کل

Bazresi@mcth.ir


عفاف و حجاب
امر به معروف

کد خبر : 21056 تاریخ انتشار : یکشنبه 13 اسفند 1402 17:27

آمادگی کامل استان گلستان برای میزبانی از مسافران نوروزی/ تأکید ستاد اجرایی خدمات سفر استان بر نوروزی همراه با ایمنی و رفاه

دومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان ویژه نوروز ۱۴۰۳ با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان، روسای و نمایندگان کمیته‌های ستاد، روسای جوامع گردشگری استان و با حضور ویدیو کنفرانسی فرمانداران ۱۴ شهرستان استان برگزار شد.


آمادگی کامل استان گلستان برای میزبانی از مسافران نوروزی/ تأکید ستاد اجرایی خدمات سفر استان بر نوروزی همراه با ایمنی و رفاه

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، این جلسه امروز یکشنبه ۱۳ اسفندماه ۱۴۰۲ با حضور سیدمهدی مهیایی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان، محمدجواد ساوری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان، روسا و نمایندگان کمیته‌های ستاد، روسای جوامع گردشگری استان و با حضور ویدیو کنفرانسی فرمانداران و اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر ۱۴ شهرستان استان برگزار شد.

 

آمادگی کامل استان گلستان برای میزبانی از مسافران نوروزی
قائم‌مقام ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان ضمن ابلاغ آخرین مصوبات، انتظارات، شرح وظایف و تکالیف دستگاه‌های اجرایی برای نوروزی ایمن، همراه با رفاه و آسایش برای هم‌وطنان، بر آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد سفر استان برای میزبانی از مسافران تأکید کرد. 


سیدمهدی مهیایی در این جلسه گفت: ستاد اجرایی خدمات سفر در سطح استان با ریاست استاندار محترم و در شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران شکل گرفته است و وظایف هر کمیته و عضو ستاد در این جلسات ابلاغ شده است. 


او خاطرنشان کرد: دومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان ویژه نوروز ۱۴۰۳ با حضور اعضا ستاد، فرمانداران و اعضای شهرستان ستاد به‌صورت وبیناری برگزار می‌شود تا در این جلسه دو موضوع ایمنی و رفاه مسافران و گردشگران موردبحث و تبادل‌نظر قرار گیرد. 


قائم‌مقام ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان تأکید کرد: ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان برای میزبانی شایسته از مسافران و گردشگران و ارائه خدمات به بهترین نحو آمادگی کامل دارد و امیدواریم بیشترین سطح رضایتمندی هم‌وطنان را در ایام طرح سفرهای نوروزی داشته باشیم. 


او یادآور شد: برابر ابلاغ ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور طرح نوروز ۱۴۰۳ از ۲۴ اسفندماه سال جاری آغاز و تا ۱۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ تداوم خواهد داشت. 


مهیایی تصریح کرد: یکی از مباحث مهم و اولویت ستاد اجرایی خدمات سفر استان در سفرهای پایان سال و نوروز ۱۴۰۳ بحث کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای است که امیدواریم با همکاری دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد شاهد کمترین مخاطرات در حوادث جاده‌ای درون‌شهری و برون‌شهری باشیم. 


او اظهار امیدواری کرد با هماهنگی همه دستگاه‌های اجرایی و همراهی هم‌وطنان شاهد نوروزی پرنشاط و ایمن همراه با خاطرات خوش مسافران از استان گلستان را در پیش داشته باشیم.

 

رعایت حرمت ماه مبارک رمضان و رفاه حال گردشگران در نوروز ۱۴۰۳


در ابتدای این جلسه نیز دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان و مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: گزارش اقدامات و برنامه‌های دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر در این جلسه نشان از آمادگی و تلاش استان برای میزبانی مطلوب از هم‌وطنان در ایام سفرهای پایان سال و نوروز ۱۴۰۳ دارد. 


محمدجواد ساوری خاطرنشان کرد: در اولین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر ویژه نوروز ۱۴۰۳ بیش از ۳۵ مصوبه مرتبط با شرح وظایف کمیته‌های چهارده‌گانه ستاد داشتیم که به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ و پیگیری شد. 


او افزود: زیباسازی شهرها و جلوگیری از عملیات عمرانی از ۱۵ اسفندماه، تعیین کشیک‌های صنوف ارائه‌دهنده خدمات به هم‌وطنان ازجمله بانک‌ها، نانوایی‌ها، داروخانه‌ها و…، تأمین سوخت لازم در جایگاه‌های عرضه سوخت و مراکز خدمات‌رسانی عمومی، استقرار کیوسک راهنمای مسافران در مبادی ورودی شهرها، تشدید نظارت بر مراکز و صنوف اراده دهنده خدمات به هم‌وطنان ازجمله مصوبات جلسه ستاد است. 
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان خاطرنشان کرد: با توجه به ابلاغ ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور درباره سفرهای پایان سال و نوروز ۱۴۰۳ که امسال مصادف با ایام ماه مبارک رمضان است، مصوبه شورای فرهنگ عمومی منشور فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر استان است. 


او افزود: این مصوبه از سوی وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی به وزرای مربوطه و استان‌ها ابلاغ شده است. نحوه عملکرد در چارچوب مشخص و با رعایت حرمت ماه مبارک رمضان و رفاه حال مسافران و گردشگران تعیین شده است. 


ساوری تأکید کرد: باتوجه‌به تقارن ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروز، پذیرایی از مهمانان با افطار ساده در مراکز بین‌راهی، بقاع متبرکه و… اجرایی خواهد شد و اجرای برنامه‌های فرهنگی و آیین‌ها و رسوم مذهبی این ماه از برنامه‌های دستگاه‌های فرهنگی عضو ستاد برای تعطیلات پایان سال و نوروز ۱۴۰۳ است. 


او بیان کرد: ستاد اجرایی خدمات سفر در تلاش است تا با برنامه‌ریزی برنامه مذهبی و محفل انس با قرآن، نوروزگاه و جشنواره‌های روستایی با حفظ و رعایت شئون ماه مبارک رمضان و با همکاری اداره‌کل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط فضایی مناسب را متناسب با این ایام در استان برای هم‌وطنان فراهم سازد. 


مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان در ادامه گفت: دستگاه‌های مربوطه به‌منظور رفاه حال مسافران و راهنمایی بهتر هم‌وطنان چادرها و کمپ‌های خدمات‌رسانی ازجمله امداد و نجات، راهنمایی مسافران، نیروی انتظامی و… در طول مسیرهای استان و ورودی شهرها بر پا خواهند کرد. 


او تصریح کرد: یکی از وظایف اصلی دستگاه‌های اجرایی ستاد خدمات سفر در ایام پیک سفرها تشدید بازدیدهای نظارتی و اکیپ‌های سلامت از بخشه‌ای مختلف ارائه‌دهنده کالا و خدمات به مسافران و گردشگران ازجمله مساجد، سالن‌های ورزشی، مدارس، جایگاه عرضه سوخت، رستوران‌ها، هتل‌ها و تفرجگاه‌ها، اماکن بهداشتی و… است که این امر با یاری دستگاه‌های مرتبط ستاد اجرایی خواهد شد. 


همچنین در این نشست، مدیران کل و نمایندگان دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان به تشریح مهم‌ترین برنامه‌های دستگاه‌های متبوع برای نوروز ۱۴۰۳ و ماه مبارک رمضان پرداختند.

 

برچسب ها
میراث | میراث فرهنگی | صنایع دستی | گردشگری | اداره میراث فرهنگی | خبرهای میراث فرهنگی | اخبار | جاذبه های گردشگری | خبر | توریست | گردشگر
لطفا ما را از نظر خود مطلع کنید
ارتباط با مدیر کل

ملاقات عمومی با جناب آقای محمد جواد ساوری مدیر کل محترم, روز های سه شنبه از شروع ساعت اداری تا پایان ساعت اداری

اپلیکیشن گردشگری استان گلستان

اپلیکیشن گردشگری استان گلستان (نگارستان) معرفی جاذبه های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و گردشگری استان گلستان را می توانید از لینک های زیر دریافت کنید

اطلاعیه و فراخوان
اخباره مزایده و مناقصه
گفتگو و یادداشت

مشارکت در تصمیمات
سامانه ها
پیام رسان های داخلی
همراه ما باشید در پیام رسان های داخلی
سروش | گپ | آی گپ | بله
ارتباط با دستگاه

شماره تماس :
017-32261800-803
پست الکترونیک :
info@gcth.ir
آدرس :

گرگان - خیابان امام - آفتاب پانزدهم - کوی سرچشمه - جنب امامزاده نور


نظرسنجی از محتوای پرتال

نظرشما در مورد محتوای سایت ؟


عالی
خوب
متوسط
بد


بازدیدهای سایت
تعداد افراد آنلاین : 7
بازدید امروز : 2672
بازدید دیروز : 3741
بازدید هفته : 18198
بازدید ماه : 97995
بازدید سال : 1032802

آخرین بروز رسانی


اعلان ها :
در حال حاضر سایت در دسترس می باشد، در غیر این صورت اطلاع رسانی خواهد شد


الزامات قانونی :
نسخه موبایل | نقشه تارنما | RSS | دفاتر پیشخوان | حریم خصوصی | بیانیه سطح خدمات | شخصی سازی | دستورالعمل بروز رسانی سایت | راهبرد مشارکت ملی

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سازمان میراث فرهنگی, گردشگری و صنایع دستی استان گلستان است

[ آخرین بروزرسانی شنبه 08 اردیبهشت 1403 13:30 ]
ارتباط با مدیرکل و معاونین

در صورتی که نیاز به دریافت پاسخ دارید , حتما ایمیل خود را وارد نمائید تا در اولین فرصت به درخواست شما پاسخ داده شود , در غیر این صورت پیغام شما بدون پاسخ خواهد بود
*
مردمی کارکنان اداره
*










پست زمینه


اندازه فونت