حقوق متقابل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با خدمات گیرندگان
مصوبه حقوق شهروندی
منشور حقوق گردشگری
منشور اخلاقی کارکنان سازمان
تلاش براي تحقق اهداف و چشم انداز نظام مقدس جمهوري اسلامي از طريق انجام صحيح و به موقع ماموريت محوله به سازمان
خدمت صادقانه به مردم با کيفيت بهتر، روشهاي مناسبتر و وفاداري به قانون
اعتماد به مراجعان، مخاطبان و تلاش براي جلب مشارکت فکري آنان براي ارتقاء کيفيت
ارزش گذاري به وقت خود، مراجعين و برنامه ريزي براي انجام به موقع امور و پرهيز از تاخير
تلاش براي پيشرفت فردي و سازماني با رعايت اصول اخلاقي
برنامه ريزي مناسب براي ايجاد تعادل بين زندگي فردي و وظايف شغلي
پرهيز از اسراف و رعايت صرفه و صلاح سازماني و بهره برداري مطلوب از اموال و امکانات در اختيار
تلاش براي ارتقاء بهره وري سازماني با رعايت وجدان کاري، نظم و انضباط اجتماعي
افزايش نشاط در محيط کار با رعايت ظاهر آراسته و سفارشات ديني در بهداشت فردي و اجتماعي
حقوق متقابل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با خدمات گیرندگان
وزارت با خدماتگیرندگان پیمان میبندد در راستای اجرای تکالیف قانونی و نیز انتظارات منطقی این دو از دیگر کوشا بوده و بر پایبندی به این حقوق و تکالیف تاکید میکند. وزارت ماموریت اصلی خود را صیانت از حقوق مردم میداند و از آنها نیز انتظار دارد که انجام این ماموریتها مشارکت و همکاری کنند. در این صورت میتوان امیدوار بود که در فضای صمیمانة ناشی از تفاهم و درک متقابل، نارساییها کاهش و ارتباط ما و شما همواره در فضایی صمیمی مبتنی بر احترام و قانونمندی ادامه یابد.
شما حق دارید:
از ما بخواهید در این امور به شما کمک کنیم:
آگاهی از حقوق و تکالیفی که در قوانین و مقررات وزارتخانه برای شما پیشبینی شده است.
آگاهی از ضوابط حراست، حفاظت، تعمیر، مرمت و احیاء آثار، بناها و مجموعههای باارزش فرهنگی تاریخی.
معرفي آثار باارزش فرهنگی تاریخی از طریق موزها و نمایشگاهها و نظایر آن.
نحوه مشارکت در فعالیتهای مربوط به شناسایی، حفظ و احیاء میراث فرهنگی و نظارت بر آن.
نحوه ایجاد و فعالیت در انجمنهای میراث فرهنگی در سطح کشور.
ارائه خدمات مشاورهای، تحقیقاتی، فنی و آموزشی، فروش توليدات.
آموزش فنی و افزایش سطح مهارت و کارایی صنعت صنایع دستی و گردشگری.
نحوه اخذ تسهیلات برای ایجاد و توسعه شرکتهای تعاونی صنایع دستی و کارگاهها، واحدهای تولیدی اینگونه صنایع و تاسیسات گردشگری.
بازاریابی و کمک به توسعه مراکز فروش فرآوردههای دستی و معرفی جاذبههای گردشگری کشور در داخل و خارج کشور.
آگاهی از استانداردها، ضوابط، مقررات و نظامنامههای ناظر بر احداث، ایجاد، اداره، توسعه و انحلال مراكز اقامتی، هتل مهمانسراها، مجتمعهای پذیرایی، آژانسهای خدماتی و مسافرتی و سایر مراکز و مجامع مرتبط با فعالیتهای گردشگری.
از ما بخواهید در این موارد جانب انصاف را رعایت کنیم:
در هنگام مراجعه به واحدها با شما برخورد محترمانه داشته باشیم.
برای وقت شما ارزش لازم را قائل شویم.
در ارائه خدمت به شما نهایت دقت و تلاش را به منظور انطباق آنها با قوانین و مقررات به کار گیریم.
تعهدات قانونی خود را در قبال شما به طور کامل ادا کنیم.
از ما بخواهید به اعتراضات شما در این موارد رسیدگی کنیم:
ترتیبی اتخاذ نماییم تا مراجعات مستقیم شما به وزارتخانه تا حد امکان کاهش یابد.
حداکثر تلاش برای افزایش کیفیت خدمات و اثربخشی آنها به کار گیریم.
به دعاوی شما از ارائهکنندگان خدمات و تاسیسات گردشگری با رعایت قوانین و حقوق متقابل رسیدگی کنیم.
پیچیدگی موجود در قوانین و مقررات و روشهای اجرایی آن را تسهیل کنیم.
در مقابل وزراتخانه میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی از شما انتظار دارد:
با حقوق و تکالیف خود، ضوابط و مقررات وزارتخانه (راجع به آثار تاریخی-فرهنگی، تاسیسات گردشگری صنایع دستی و هنرهای سنتی) به طور کامل آشنا شده و آنها را رعایت کنید.
از خدمات و امکانات وزارت (موزهها، اماکن تاریخی-فرهنگی، اماکن و جاذبههای گردشگری، منسوجات و تولیدات صنایعدستی مرکز اسناد و کتابخانهها و ...) به نحو شایسته و منطقی استفاده کنید.
سفیر خوبی برای معرفی آثار تاریخی-فرهنگی، جاذبههای گردشگری و هنرهای سنتی و صنایعدستی در داخل و خارج از کشور باشید.
قبل از هرگونه سفر تفریحی در قالب تور (در داخل و خارج از کشور) از کیفیت تور، استعلام مجوز دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری از طریق ادارات کل استانی و یا پرتال وزارت، مطالعه قوانین و مقررات مربوطه، اطلاعات کافی را کسب کنید و قوانین و مقررات مربوط به مجازاتهای بازدارنده در رابطه با آثار تاریخی-فرهنگی، حفاری غیرمجاز، استفاده از وسایل فلزیاب، مرمت املاک ثبتشده در فهرست
آثار تاریخی ملی و جهانی، و... را مطالعه و رعایت کنید.