به منظور ایجاد نظام پاسخگویی مناسب و رسیدگی به شکایات گردشگران و مسافران و دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات هموطنان در موضوع خدمات سفر و همچنین ارزیابی عملکرد دستگاههای عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان و شهرستانهای تابعه ؛ این کمیته تشکیل گردیده است. در این راستا نکات و محورهای ذیل به عنوان بخشی از اقدامات کمیته مذکور می بایستمدنظر ستادهای اجرایی خدمات سفراستانها و مناطق آزادقرار گیرد
- اختصاص شماره تلفنهائي جهت دريافت شكايات مسافران و اطلاع رسانی موثر آن
- اطلاعرسانی شماره 09629 به عنوان سامانه ملی دریافت شکایات مسافران در همه ابعاد خدمات سفر
- اختصاص كيوسك و يا چادرهائي جهت مراجعه مسافرين به منظور اعلام شكايات احتمالي
- هماهنگي به منظور رسيدگي حقوقي و بررسي شكايات واصله در اسرع وقت
- آمادگي در خصوص اعزام بازرس جهت رسيدگي به شكايات مسافرين درمحل
- استقرار بازرس و عامل رسيدگي كننده به شكايات در كمپ هاي بزرگ و يا مراكز اقامتي و سياحتي كه حجم عمده اي مسافر مي پذيرند و احتمال نياز به اين خدمات در آن مکانها بیشتر احساس میگردد.
- همکاری با کمیته برنامه ریزی و آمار در اجرای طرح نظرسنجی
- پیگیری و نظارت بر راه اندازي تلفن گويا و يا ساير سامانه هاي رسيدگي به شكايات در دستگاههای مختلف
- انعكاس مشكلات و شكايات واصله به سازمانهاي متولي و پيگيري تا حصول نتيجه و اعلام به مسافر و جلب رضايت آنان حتي المقدور در زماني كه مسافر در استان به سر مي برد.
- همكاري و تعامل نزدیک با سامانه ملي رسیدگی به شکایات 09629
- تهیه و تدوین سازکاری برای ارزیابی عملکرد دستگاههای عضو ستاد استان و همچنین ستاد های شهرستان
- سنجش میزان آمادگی و حضور موثر دستگاههای عضو ستاد اجرایی استان در عرصه خدمات رسانی به مسافران و اعلام نتیجه ارزیابی ها به رئیس و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان.
- شناسایی نواقص و کمبود ها و خلاء های احتمالی و طرح آن در جلسات ستاد استان جهت رفع
- نظارت عالیه و عمومی بر روند اجرای وظایف هریک از کمیته ها و ارایه گزارشات دوره ای از چالش ها به استاندار محترم به عنوان بازوی نظارتی و ارزیابی عملکرد ستاد اجرایی خدمات سفر استان و شهرستان