1

آبشار چلم روستای زرین گل

آبشار چلم زرین گل درشهرستان علی آبادکتول در دل جنگل زرین گل کتول در استان همیشه سرسبزگلستان واقع است. آبشارچلم به صورت پلکانی در 5 مرحله از صخره های عمودی به پایین میریزد و حوضچه کوچکی در پای آن ایجاد شده است.

روستای زرین گل در ده کیلومتری شهرستان علی اباد کتول دراستان همیشه سرسبزگلستان واقع شده است.دهنه زرین گل روستایی بسیار زیبا و سر سبز با جنگل هایی بکر و دست نخورده که چهار فصل آن واقعا دیدنیست. مردم آن غالبا کشاورز هستند و محصول اصلی آنها برنج می باشد.

بشار چلم زرین گل در موقعیت جغرافیایی N3649 E5458 در استان گلستان واقع است. آبشار به صورت پلکانی در 5 مرحله از صخره های عمودی به پایین میریزد و حوضچه کوچکی در پای آن ایجاد شده است. روستای زرین گل در ده کیلومتری شهرستان علی اباد کتول در استان گلستان واقع شده است. دهنه زرین گل روستايي بسيار زيبا و سر سبز با جنگل هايي بكر و دست نخورده كه چهار فصل آن واقعا ديدنيست. مردم آن غالبا كشاورز هستند و محصول اصلي آنها برنج مي باشد. روستاي زرين گل از چهار طرف توسط كوههاي سر سبز احاطه شده كه مهمترين آنها قلعه ميران است كه در شرق قراردارد. داخل روستا دو چشمه بزرگ و همچنين دو رودخانه دارد كه يكي از شمال وديگري از غرب روستا مي گذرد. دهستان زرين گل از 8 آبادي تشكيل شده است و دهنه زرين گل بزگترين روستاي دهستان و در كوهپايه قرار دارد. در این منطقه آبشارهای دیگری همچون آبشار دوقلوی زیرن گل، آبشار در درانو و آبشار سیاه خاکی زرین گل نیز جریان دارند که هرکدام زیباییهای خاص خود را دارند. دسترسی به این منطقه از طریق جاده ارتباطی شهرستان علی آباد کتول به خرقان بعد از روستای دهنه زیرن گل امکانپذیر است.

 

علی‌آباد کَتول (علی‌آباد)، شهری است در استان گلستان ایران. این شهر مرکز شهرستان علی‌آباد این استان است. علی آباد به طور میانگین معتدل ترین شهر دراستان و یکی از معتدل ترین شهرهای ایران است.به دلیل قرار گرفتن این شهر منطقه پست وکم ارتفاع و قرار گرفتن در کنار چند تپه،جنگل و دو دهنه کوهستانی ،آب و هوای این شهر منحصربه‌فرد شده است . آبشارکبودوال بلندترین آبشار تمام خزه جهان و تنها آبشار خزه ای ایران نیز در این شهر قرار دارد. این شهر یکی از بزرگترین ذخیره گاه چوب سرخدار در جهان است.