1

فارسیان / لته نوروز علی

یکی از مناطق تفریحی و توریستی فارسیان ، لته نوروز علی می باشد که در ارتفاعات پاکندس قرار گرفته است . مکانی بسیار زیبا ، مسطح و دیدنی و البته بسیار سرد . اگر چه کاوشهایی در این منطقه صورت نگرفته است اما تپولوژی منطقه نشان از حوادث زمین شناسی در گذشته های دور دارد.

یکی از مناطق تفریحی و توریستی فارسیان ، لته نوروز علی می باشد که در ارتفاعات پاکندس قرار گرفته است . مکانی بسیار زیبا ، مسطح و دیدنی و البته بسیار سرد . اگر چه کاوشهایی در این منطقه صورت نگرفته است اما تپولوژی منطقه نشان از حوادث زمین شناسی در گذشته های دور دارد.

منطقه ای که امروزه با نام لته نوروز علی معروف است زمین مسطحی به وسعت چند هکتار است . وجود چنین زمین مسطحی در این ارتفاع زیاد چیز عجیبی است . دور تا دور این منطقه ، به فاصله ی حدود 20 متری از  حاشیه  ، در محلی که درختان جنگلی رشد نموده اند ، زمین برآمده است . همانند اینکه سنگی در آب انداخته می شود و موج بلند می شود .

وجود این برآمدگی ها در حاشیه لته این تصور را در ذهن ایجاد می کنند که ممکن است بر اثر برخورد یک شهاب سنگ ایجاد شده باشد .

همه ساله جوانان فارسیان که بیشترشان از لیونی هستند در مرداد ماه ، آخر هفته ای را به لته نوروز علی رفته و شب را آنجا سر می کنند و خوش می گذرانند . در گرمای تابستان که در منطقه گالیکش نمی توان تاب آورد ، لته نوروز علی هوای بسیار سرد و خنکی دارد که اگر شب هنگام با خود پتو نداشته باشید از سوز سرما قادر به خوابیدن نیستید .