پرتال گردشگری استان گلستان
جاذبه های گردشگری استان گلستان به پنج زبان
فارسی | انگلیسی | روسی | چینی | عربی
Fa | En | Ru | Ch | Ar
زیرپرتال ها
دسترسی سریع به مکان های گردشگری
پرتال گردشگری

برای ورود به پرتال گردشگری ویزیت ایران اینجـــا کلیک کنید

کلیپ های گردشگری
رسیدگی به شکایات
حراست اداره کل
رسیدگی به تخلفات اداری
بازرسی و رسیدگی به شکایت اداره کل

پست الکترونیکی دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات
به منظور ارتباط مستقیم مراجعین و کارکنان با این اداره کل

Bazresi@mcth.ir


عفاف و حجاب
امر به معروف

کد خبر : 19193 تاریخ انتشار : یکشنبه 16 بهمن 1401 22:29

معرفی ۱۵۰ بسته و فرصت سرمایه‌گذاری گردشگری گلستان در شانزدهمین نمایشگاه گردشگری تهران

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از حضور پررنگ استان در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی و ششمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی تهران خبر داد و گفت: یکی از تفاوت‌های حضور استان در این دوره نمایشگاه گردشگری تهران معرفی ویژه بسته‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان خواهد بود که در این راستا ۱۵۰ بسته و فرصت سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری احصا و تدوین شده است.


معرفی ۱۵۰ بسته و فرصت سرمایه‌گذاری گردشگری گلستان در شانزدهمین نمایشگاه گردشگری تهران

به‌گزارش  روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، محمدجواد ساوری امروز یکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ ضمن تشریح برنامه‌های این استان در نمایشگاه‌های گردشگری و صنایع‌دستی تهران گفت: بر اساس برنامه‌ریزی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سی و ششمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی هم‌زمان با شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته از ۱۸ لغایت ۲۱ بهمن سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خاطرنشان کرد: حضور استان در این نمایشگاه فرصتی برای معرفی هرچه بیشتر فرهنگ، هنر، ظرفیت‎ها و جاذبه‌های گردشگری نگارستان ایران است و دو بخش نمایشگاهی مجزا برای معرفی جاذبه‌ها و ظرفیت‌های حوزه‌های گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان تدارک دیده‌شده است. 

وی بیان کرد: بخش نمایشگاهی حوزه گردشگری استان گلستان با متراژ حدود ۳۰۰ مترمربع در سالن ۴۰ واقع‌شده است. در طراحی پلان بخش نمایشگاهی گردشگری استان، ساختمان تاریخی تقوی شهر تاریخی استرآباد (گرگان) به عنوان هسته مرکزی خواهد بود و سعی شده تا با ساخت شماتیکی از دیوار بزرگ گرگان، این اثر فاخر استان را بیشتر به مردم و گردشگران داخلی و خارجی معرفی کنیم. 

ساوری اضافه کرد: همچنین در راستای معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های حوزه صنایع‌دستی استان دکور غرفه پذیرایی میهمانان ویژه در بخش نمایشگاهی حوزه گردشگری استان با استفاده از محصولات و تولیدات هنرمندان استان تزئین خواهد شد. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان در ادامه گفت: نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران یکی از اصلی‌ترین فرصت‌ها در معرفی توانمندی‌های سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان در این بخش‌ها است. 

وی تصریح کرد: حضور استان در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران صرف حضور نخواهد بود و اگر به‌درستی از آن بهره‌برداری کنیم می‌تواند آغازگری برای جلب و جذب گردشگران و سرمایه‌گذاران به استان باشد. 

ساوری خاطرنشان کرد: یکی از تفاوت‌های شانزدهمین دوره نمایشگاه گردشگری تهران معرفی ویژه بسته‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان خواهد بود و با توجه به تأکیدات استاندار گلستان در حوزه بسته‌های سرمایه‌گذاری و مجوزهای بی‌نام در حوزه گردشگری می‌تواند فرصت مناسبی برای معرفی توانمندی استان در این بخش باشد. 

وی بیان کرد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان باهدف معرفی هرچه بهتر استان به سرمایه‌گذاران و جذب سرمایه‌گذار در حوزه گردشگری در یک ماه اخیر با همکاری فرمانداران و مسئولان شهرستان‌های استان حدود ۱۰۰ بسته و فرصت سرمایه‌گذاری جدید در حوزه گردشگری استان را احصا کرد که با احتساب ۵۰ بسته و فرصت سرمایه‌گذاری که از گذشته تدوین شده بود در حال حاضر ۱۵۰ بسته و فرصت سرمایه‌گذاری از بخش گردشگری استان آماده معرفی به سرمایه‌گذاران است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان یادآور شد: این بسته‌ها در قالب کتاب فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان گلستان تدوین و در نمایشگاه گردشگری تهران به هلدینگ‌ها و سرمایه‌گذاران ارائه خواهد شد. 

وی تصریح کرد: منابع دولتی اجازه کنشگری مثبتی را در بحث سرمایه‌گذاری بخش گردشگری نمی‌دهد و ناچاریم از بخش خصوصی در حوزه سرمایه‌گذاری بخش گردشگری استان بهره ببریم و نمایشگاه گردشگری تهران فرصت مناسبی برای جذب و جلب سرمایه‌گذاران به سمت استان است. 

ساوری با اشاره به این‌که معرفی توانمندی‌ها و خدمات تأسیسات گردشگری از اولویت‌های محتوایی بخش نمایشگاهی گردشگری استان است، تصریح کرد: تأسیسات گردشگری ۱۰ شهرستان استان در این دوره از نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران حضور خواهند یافت. 

وی بیان کرد: با توجه پتانسیل‌های گلستان در بخش بوم‌گردی و همچنین معرفی استان به‌عنوان پایلوت گردشگری کشاورزی کشور، در این دوره از نمایشگاه گردشگری تهران فعالان گردشگری استان در دو غرفه مجزا ظرفیت‌های این دو بخش را به صورت ویژه به مخاطبان و بازدیدکنندگان معرفی می‌کند. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان تاکید کرد: انجمن‌های گردشگری استان در معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و فرآیند توسعه گردشگری استان نقش‌آفرین هستند. بدون حضور انجمن‌های گردشگری حضور در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران، ممکن نیست؛ از این‌رو انجمن‌های حرفه‌ای هتلداران و راهنمایان گردشگری، باهدف ارتقای بهره‌وری خدمات صنفی در این نمایشگاه حضور خواهند داشت. 

تسهیل ارائه خدمات به نابینایان و ناشنوایان در بخش نمایشگاهی گلستان

وی در ادامه با تشریح اقدامات استان در نمایشگاه گردشگری تهران، خاطرنشان کرد: در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران برای معرفی بهتر و مفیدتر ظرفیت‌های استان گلستان به نابینایان و ناشنوایان، با همکاری کانون ناشنوایان و کانون نابینایان استان علاوه بر تولید اقلام مناسب برای این گروه ها، از رابطین ویژه در بخش نمایشگاهی گردشگری استان استفاده خواهد شد تا به این عزیزان خدمات‌رسانی بهتری داشته باشیم. 

حضور شهرداری‌های پنج شهر استان در این دوره از نمایشگاه

ساوری با اشاره به‌ضرورت حضور شهرداری‌ها در حوزه اقدامات فرهنگی و تلاش در راستای جذب گردشگر علاوه بر فعالیت‌ها در حوزه مدیریت شهری، بیان کرد: این اداره‌کل از شهرداری‌های استان برای حضور در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران دعوت کرد که در این دوره از نمایشگاه، شهرداری شهرهای گرگان، گنبدکاووس، اینچه‌برون، آق‌قلا، انبارالوم و قرق حضور فعال و جدی خواهند داشت. 

وی در ادامه بیان کرد: در بخش نمایشگاهی حوزه گردشگری استان در شانزدهمین نمایشگاه گردشگری تهران فضایی به شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان اختصاص یافته است تا موزه آب و تأسیسات گردشگری آبی را در معرض نمایش قرار دهند. 

حضور ۲۴ هنرمند صنایع‌دستی در سی و ششمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان با تشریح برنامه‌های استان گلستان برای حضور در سی و ششمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی تهران نیز، گفت: ۲۴ هنرمند صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان گلستان باهدف بازاریابی، فروش، توسعه و ترویج صنایع‌دستی استان در این دوره از نمایشگاه ملی صنایع‌دستی تهران حضور خواهند یافت. 

وی اضافه کرد: این تعداد هنرمند در سالن‌های ۶ الی ۹ و ۲۷ و ۴۰ محل دائمی نمایشگاه‌های دائمی تهران به عرضه محصولات شاخص استان می‌پردازند. 

ساوری بیان کرد: علاوه بر بخش نمایشگاهی صنایع‌دستی، غرفه‌‎ای برای معرفی چهار روستا و دو شهر ملی صنایع‌دستی گلستان در بخش نمایشگاهی گردشگری استان تدارک دیده‌شده است تا ضمن معرفی این روستاها و شهرهای ملی، صنایع‌دستی شاخص این مناطق نیز در معرض نمایش قرار گیرد. 

وی اضافه کرد: برگزاری مسابقات فرهنگی باهدف معرفی استان گلستان با اعطای جوایز ارزنده، اجرای گروه هنری نوای صحرای ترکمن به‌عنوان یکی از گروه‌های شاخص ملی، ارائه هنر اصیل صنایع‌دستی استان توسط هنرمندان به‌صورت ورکشاپ و توزیع اقلام تبلیغاتی مختلف باهدف معرفی بخش‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ازجمله برنامه‌های اجرایی استان گلستان در ایام برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی تهران خواهد بود. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان در پایان خاطرنشان کرد: این نمایشگاه محل مناسبی برای آشنایی فعالان گردشگری و طرح‌ها و ایده‌های نو درزمینه ایجاد تأسیسات و نحوه ارائه خدمات و ایجاد فضای مناسب برای توسعه صنعت گردشگری است. 

شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران و سی و ششمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی تهران سه‌شنبه ۱۸ بهمن‌ماه سال جاری افتتاح می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند ضمن رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تا جمعه ۲۱ بهمن‌ماه از ساعت ۹ الی ۱۵:۳۰ از بخش نمایشگاهی گردشگری استان در سالن شماره ۴۰ و غرقه‌های هنرمندان صنایع‌دستی استان در سالن‌های ۶ الی ۹ و ۲۷ و ۴۰ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران بازدید کنند.

 

برچسب ها
میراث | میراث فرهنگی | صنایع دستی | گردشگری | اداره میراث فرهنگی | خبرهای میراث فرهنگی | اخبار | جاذبه های گردشگری | خبر | توریست | گردشگر
لطفا ما را از نظر خود مطلع کنید
ارتباط با مدیر کل

ملاقات عمومی با جناب آقای محمد جواد ساوری مدیر کل محترم, روز های سه شنبه از شروع ساعت اداری تا پایان ساعت اداری

اپلیکیشن گردشگری استان گلستان

اپلیکیشن گردشگری استان گلستان (نگارستان) معرفی جاذبه های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و گردشگری استان گلستان را می توانید از لینک های زیر دریافت کنید

اطلاعیه و فراخوان
اخباره مزایده و مناقصه
گفتگو و یادداشت

مشارکت در تصمیمات
سامانه ها
پیام رسان های داخلی
همراه ما باشید در پیام رسان های داخلی
سروش | گپ | آی گپ | بله
ارتباط با دستگاه

شماره تماس :
017-32261800-803
پست الکترونیک :
info@gcth.ir
آدرس :

گرگان - خیابان امام - آفتاب پانزدهم - کوی سرچشمه - جنب امامزاده نور


نظرسنجی از محتوای پرتال

نظرشما در مورد محتوای سایت ؟


عالی
خوب
متوسط
بد


بازدیدهای سایت
تعداد افراد آنلاین : 10
بازدید امروز : 2672
بازدید دیروز : 3741
بازدید هفته : 18198
بازدید ماه : 97995
بازدید سال : 1032802

آخرین بروز رسانی


اعلان ها :
در حال حاضر سایت در دسترس می باشد، در غیر این صورت اطلاع رسانی خواهد شد


الزامات قانونی :
نسخه موبایل | نقشه تارنما | RSS | دفاتر پیشخوان | حریم خصوصی | بیانیه سطح خدمات | شخصی سازی | دستورالعمل بروز رسانی سایت | راهبرد مشارکت ملی

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سازمان میراث فرهنگی, گردشگری و صنایع دستی استان گلستان است

[ آخرین بروزرسانی چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 22:49 ]
ارتباط با مدیرکل و معاونین

در صورتی که نیاز به دریافت پاسخ دارید , حتما ایمیل خود را وارد نمائید تا در اولین فرصت به درخواست شما پاسخ داده شود , در غیر این صورت پیغام شما بدون پاسخ خواهد بود
*
مردمی کارکنان اداره
*










پست زمینه


اندازه فونت