پرتال گردشگری استان گلستان
جاذبه های گردشگری استان گلستان به پنج زبان
فارسی | انگلیسی | روسی | چینی | عربی
Fa | En | Ru | Ch | Ar
زیرپرتال ها
دسترسی سریع به مکان های گردشگری
پرتال گردشگری

برای ورود به پرتال گردشگری ویزیت ایران اینجـــا کلیک کنید

کلیپ های گردشگری
رسیدگی به شکایات
حراست اداره کل
رسیدگی به تخلفات اداری
بازرسی و رسیدگی به شکایت اداره کل

پست الکترونیکی دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات
به منظور ارتباط مستقیم مراجعین و کارکنان با این اداره کل

Bazresi@mcth.ir


عفاف و حجاب
امر به معروف

کد خبر : 19114 تاریخ انتشار : دوشنبه 19 دی 1401 13:03

نمایشگاه گردشگری تهران فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت‌ها و بسته‌های سرمایه‌گذاری گردشگری گلستان

جلسه هم‌اندیشی باهدف تبادل‌نظر و هماهنگی در خصوص حضور استان گلستان در نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان و مدیران کل و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی در وبیناری با فرمانداران، شهرداران و روسای شورای اسلامی شهرهای استان در گرگان برگزار شد.


نمایشگاه گردشگری تهران فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت‌ها و بسته‌های سرمایه‌گذاری گردشگری گلستان

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، این نشست هم‌اندیشی امروز یکشنبه 18 دی‌ماه 1401 در راستای تبادل‌نظر و هماهنگی برای حضور استان در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران با حضور سیدمهدی مهیائی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان، محمدجواد ساوری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان، سید محسن حسینی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان، معاونین و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مرتبط در استانداری گلستان و با حضور ویدئوکنفرانسی حسین علیقلی زاده مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان، فرمانداران 14 شهرستان و شهرداران و روسای شورای اسلامی شهرهای استان، برگزار شد.

 

بخش گردشگری بهترین فرصت سرمایه‌گذاری در استان گلستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان در این نشست هماهنگی گفت: استان گلستان جزو 10 استان اول کشور به لحاظ برخورداری از ظرفیت‌ها است اما متأسفانه به لحاظ شاخص‌های توسعه‌ای در رده‌های انتهایی قرار دارد.

سیدمهدی مهیائی تصریح کرد: راه برون‌رفت از بسیاری از چالش‌هایی چون تولید ناخالص پایین، پایین بودن نرخ درآمد سرانه و... که در استان با آن مواجه هستیم، سرمایه‌گذاری است. این سرمایه‌گذاری با اعتبارات محدود دولتی قابل‌اجرا نیست و باید به دنبال جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی باشیم.

وی تأکید کرد: با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بی‌نظیر و منحصربه‌فرد استان در حوزه گردشگری، بهترین فرصت سرمایه‌گذاری استان در بخش گردشگری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان با اشاره به حضور استان در نمایشگاه گردشگری تهران، گفت: برای معرفی شایسته ظرفیت‌های استان و عرضه بسته‌های سرمایه‌گذاری در نمایشگاه گردشگری تهران، شهرداری‌های سطح استان فرصت‌های شهر را شناسایی و ضمن اولویت‌بندی، با تائید فرمانداران به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اعلام کنند.

وی بیان کرد: تلاش خواهیم کرد تا بسته‌های سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری را در کارگروه ویژه سرمایه‌گذاری استان مطرح و با اخذ مصوبه و اجرای اقدامات قانونی آن، زمینه را برای جلب و ترغیب سرمایه‌گذاران ملی در استان تسهیل کنیم.

مهیائی در ادامه با تأکید بر اهمیت این رویداد ملی برای معرفی استان، خاطرنشان کرد: حضور فعال شهرداری‌های سطح استان در نمایشگاه گردشگری تهران و معرفی بسته‌های سرمایه‌گذاری استان، توسط دفتر امور شهری و شوراهای استانداری ارزیابی خواهد شد.

وی بیان کرد: با توجه به تأکیدات دکتر زنگانه استاندار گلستان مبنی بر تقویت و معرفی توانمندی‌های مناطق روستایی سطح استان، اداره‌کل امور روستایی و شوراهای استانداری در بخشی اختصاصی فرصت‌های سرمایه‌گذاری روستاهای استان را معرفی کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان اضافه کرد: بافت تاریخی استرآباد(گرگان) ظرفیت خوبی است که می‌تواند در نمایشگاه تهران به‌عنوان نخستین بافت تاریخی ثبت ملی شده در سطح کشور معرفی و بسته‌های سرمایه‌گذاری آن ارائه شود.

وی اظهار امیدواری کرد استان گلستان با همکاری دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان سطح استان با حضوری هر چه باشکوه‌تر در نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران حضور یابد و معرفی شایسته‌ای از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان داشته باشیم.

 

نمایشگاه تهران فرصت مناسبی برای معرفی بسته‌های سرمایه‌گذاری گردشگری گلستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان نیز در ابتدای این نشست گفت: شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران 18 لغایت 21 بهمن‌ماه سال جاری در تهران برگزار خواهد شد.

محمدجواد ساوری خاطرنشان کرد: یکی از تفاوت‌های شانزدهمین دوره نمایشگاه گردشگری تهران معرفی پررنگ بسته‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان‌ها خواهد بود و با توجه به تأکیدات دکتر زنگانه استاندار گلستان در حوزه بسته‌های سرمایه‌گذاری و مجوزهای بی‌نام در حوزه گردشگری می‌تواند فرصت مناسبی برای معرفی توانمندی استان در این بخش باشد.

وی بیان کرد: این نشست هم‌اندیشی در راستای احصا بسته‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری بخش گردشگری در شهرستان‌های استان و معرفی این بسته‌ها در نمایشگاه گردشگری تهران و حضور هر چه باشکوه‌تر استان در این رویداد بین‌المللی برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان با تأکید بر این‌که نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران یکی از اصلی‌ترین فرصت‌ها در معرفی توانمندی‌های سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان در این حوزه‌ها است، گفت: باید تلاش کنیم با همکاری و هم‌افزایی همه بخش‌های استان بهترین بهره‌برداری را از این ظرفیت ایجادشده برای معرفی پتانسیل‌ها و مزیت‌های نسبی استان داشته باشیم.

وی تصریح کرد: شاید متولی حوزه گردشگری اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی باشد اما برای تبلیغ و برندسازی استان در حوزه گردشگری باید همه دستگاه‌های زیرساختی و خدمات‌رسان کنشگری داشته باشند.

ساوری تأکید کرد: حضور استان در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران صرف حضور نخواهد بود و اگر به‌درستی از آن بهره‌برداری کنیم می‌تواند آغازگری برای جلب و جذب گردشگران و سرمایه‌گذاران به استان باشد.

وی خاطرنشان کرد: بسته‌های سرمایه‌گذاری بخش گردشگری استان تا حدود زیادی توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان احصا شده است اما نیاز است تا شهرستان‌ها ضمن تکمیل این فرصت‌های سرمایه‌گذاری، مگا پروژه‌ها و اولویت‌های خود را در شهرستان برای جذب سرمایه‌گذار اعلام کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان یادآور شد: تاکنون 71 بسته و فرصت سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری استان توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پیش‌بینی و احصا شده است اما می‌توان با همکاری دستگاه‌های اجرایی زیرساختی و خدمات‌رسان، شهرداری‌ها و با محوریت فرمانداران این بسته‌ها را تکمیل کرد.

وی بیان کرد: این بسته‌ها در قالب کتاب فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان گلستان تدوین و در نمایشگاه گردشگری تهران به هلدینگ‌ها و سرمایه‌گذاران ارائه خواهد شد.

ساوری همچنین گفت: منابع دولتی اجازه کنشگری مثبتی را در بحث سرمایه‌گذاری بخش گردشگری نمی‌دهد و ناچاریم از بخش خصوصی در حوزه سرمایه‌گذاری بخش گردشگری استان بهره ببریم و نمایشگاه گردشگری تهران فرصت مناسبی برای جذب و جلب سرمایه‌گذاران به سمت استان است.

وی اظهار امیدواری کرد با همکاری و تعامل همه بخش‌های استان بتوانیم حضوری متفاوت را نسبت به سال‌های گذشته در این نمایشگاه بین‌المللی داشته باشیم و اتفاق مثبتی را در این دوره از این رویداد برای استان رقم بزنیم.

در این نشست گزارش آخرین وضعیت فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری استان‌ها توسط معاونین سرمایه‌گذاری و گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با تأکید بر فرصت‌های قابل‌ارائه در شانزدهمین نمایشگاه گردشگری تهران، ارائه و در ادامه فرمانداران و شهرداران سطح استان در ارتباط ویدیویی نظرات، پیشنهاد‌های خود را برای حضور هر چه پررنگ در این رویداد بیان کردند.

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها
میراث | میراث فرهنگی | صنایع دستی | گردشگری | اداره میراث فرهنگی | خبرهای میراث فرهنگی | اخبار | جاذبه های گردشگری | خبر | توریست | گردشگر
لطفا ما را از نظر خود مطلع کنید
ارتباط با مدیر کل

ملاقات عمومی با جناب آقای محمد جواد ساوری مدیر کل محترم, روز های سه شنبه از شروع ساعت اداری تا پایان ساعت اداری

اپلیکیشن گردشگری استان گلستان

اپلیکیشن گردشگری استان گلستان (نگارستان) معرفی جاذبه های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و گردشگری استان گلستان را می توانید از لینک های زیر دریافت کنید

اطلاعیه و فراخوان
اخباره مزایده و مناقصه
گفتگو و یادداشت

مشارکت در تصمیمات
سامانه ها
پیام رسان های داخلی
همراه ما باشید در پیام رسان های داخلی
سروش | گپ | آی گپ | بله
ارتباط با دستگاه

شماره تماس :
017-32261800-803
پست الکترونیک :
info@gcth.ir
آدرس :

گرگان - خیابان امام - آفتاب پانزدهم - کوی سرچشمه - جنب امامزاده نور


نظرسنجی از محتوای پرتال

نظرشما در مورد محتوای سایت ؟


عالی
خوب
متوسط
بد


بازدیدهای سایت
تعداد افراد آنلاین : 9
بازدید امروز : 2672
بازدید دیروز : 3741
بازدید هفته : 18198
بازدید ماه : 97995
بازدید سال : 1032802

آخرین بروز رسانی


اعلان ها :
در حال حاضر سایت در دسترس می باشد، در غیر این صورت اطلاع رسانی خواهد شد


الزامات قانونی :
نسخه موبایل | نقشه تارنما | RSS | دفاتر پیشخوان | حریم خصوصی | بیانیه سطح خدمات | شخصی سازی | دستورالعمل بروز رسانی سایت | راهبرد مشارکت ملی

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سازمان میراث فرهنگی, گردشگری و صنایع دستی استان گلستان است

[ آخرین بروزرسانی پنجشنبه 30 فروردین 1403 12:50 ]
ارتباط با مدیرکل و معاونین

در صورتی که نیاز به دریافت پاسخ دارید , حتما ایمیل خود را وارد نمائید تا در اولین فرصت به درخواست شما پاسخ داده شود , در غیر این صورت پیغام شما بدون پاسخ خواهد بود
*
مردمی کارکنان اداره
*










پست زمینه


اندازه فونت