پرتال گردشگری استان گلستان
جاذبه های گردشگری استان گلستان به پنج زبان
فارسی | انگلیسی | روسی | چینی | عربی
Fa | En | Ru | Ch | Ar
زیرپرتال ها
دسترسی سریع به مکان های گردشگری
پرتال گردشگری

برای ورود به پرتال گردشگری ویزیت ایران اینجـــا کلیک کنید

کلیپ های گردشگری
رسیدگی به شکایات
حراست اداره کل
رسیدگی به تخلفات اداری
بازرسی و رسیدگی به شکایت اداره کل

پست الکترونیکی دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات
به منظور ارتباط مستقیم مراجعین و کارکنان با این اداره کل

Bazresi@mcth.ir


عفاف و حجاب
امر به معروف
اوحدی معاون وزیر میراث‌فرهنگی:

کد خبر : 18877 تاریخ انتشار : سه شنبه 26 مهر 1401 14:06

حمایت وزارت از توافقات حوزه گردشگری استان گلستان و کشور ترکمنستان/ ایجاد هم‌افزایی بین بخشی مدیران دستگاه‌های اجرایی در گلستان می‌تواند الگویی مناسب در راستای تسهیل‌گری در حوزه گردشگری در سطح کشور باشد

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نشست با مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان و معاونین این اداره‌کل، گفت: با توجه به سفر اخیر مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان به کشور ترکمنستان، حتماً از توافقات صورت گرفته استان با کشور ترکمنستان در حوزه گردشگری حمایت خواهیم کرد.


حمایت وزارت از توافقات حوزه گردشگری استان گلستان و کشور ترکمنستان/ ایجاد هم‌افزایی بین بخشی مدیران دستگاه‌های اجرایی در گلستان می‌تواند الگویی مناسب در راستای تسهیل‌گری در حوزه گردشگری در سطح کشور باشد

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، سعید اوحدی روز دوشنبه 25 مهرماه 1401 در نشست با محمدجواد ساوری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان که با حضور رضا خدایار مدیرکل توسعه منابع انسانی و تحول اداری، محمدحسین عسگرپور مدیرکل پشتیبانی و رفاه، بهروز ندایی مدیرکل دفتر تسهیلات و کارآفرینی، احمد تجری مدیرکل سرمایه‌گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری، نادر زینالی مدیرکل استان‌ها و تشکل‌ها و فاطمه داوری مدیر اداره‌کل حفظ و احیاء بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، محسن نصیری معاون توسعه مدیریت، یاسر قندهاری معاون گردشگری، سارا اخوت معاون میراث‌فرهنگی و مریم حاجی‌ابراهیمی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان برگزار شد، گفت: یکی از شاکله‌های مهم در حوزه انسجام‌بخشی، تشکیل این‌گونه جلسات است که در آن همه با موضوعات و مباحث در حوزه‌های مختلف مالی، نیروی انسانی آشنا شده تا در راستای حل مسائل و رفع مشکلات در این حوزه‌ها اقدام کنند.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خاطرنشان کرد: بودجه‌های استانی در استان‌ها و شورای برنامه‌ریزی استان‌ها مصوب می‌شود و باید مدیران با برنامه‌ریزی مناسب تمام تلاش خود را برای تصویب و جذب منابع موردنیاز دستگاه به‌کارگیرند.

پیگیری و جذب منابع تسهیلاتی موردنیاز بخش خصوصی حوزه گردشگری کشور در سال جاری
وی یادآور شد: یکی از موضوعات مهمی که امسال رقم خورد پیگیری و جذب منابع اعتباری خوبی برای تسهیلات موردنیاز سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حوزه گردشگری بود که تلاش می‌کنیم سهم وزارتخانه در استان‌ها را در این بخش افزایش دهیم.

ورود هدفمند برای اجرای اهداف توسعه‌ای برنامه هفتم توسعه کشور در حوزه گردشگری
اوحدی با اشاره به این‌که در برنامه هفتم توسعه کشور، توسعه و ترویج صنایع‌دستی و گردشگری گنجانده‌شده است، تأکید کرد: باید تلاش کنیم با برنامه و هدفمند برای پیاده‌سازی اهداف توسعه‌ای این برنامه ورود کنیم.
وی در ادامه این نشست گفت: با ارتباطات خوبی که مدیرکل استان گلستان با استاندار محترم استان دارد انتظار داریم با بهره‌مندی مناسب از این شرایط، شاهد اتفاقات خوبی در حوزه گردشگری استان باشیم.

آمادگی وزارت برای تأمین منابع تسهیلاتی پروژه‌های نیمه‌تمام گردشگری گلستان
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: آمادگی داریم تا منابع موردنیاز پروژه‌های در حال اجرای استان که اجرای آن به دلیل کمبود منابع مالی متوقف‌شده و نیازمند تسهیلات بانکی هستند را پس از حل مسائل و رفع مشکلات این پروژه‌ها، فراهم کنیم.
وی همچنین بیان کرد: باید با توجه به ظرفیت‌های استان گلستان در حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی و هنرمندان و صنعتگران فعال در این حوزه نسبت به تقسیم و اختصاص تسهیلات موردنیاز به این استان اقدام شود.
اوحدی خاطرنشان کرد: برگزاری برنامه گرامیداشت هفته گردشگری در استان گلستان که باهدف افزایش تعامل و هم‌افزایی بین دستگاه‌های اجرایی مرتبط با حوزه گردشگری برپا شد می‌تواند به‌عنوان الگویی مناسب در راستای تسهیل‌گری در حوزه گردشگری در سطح کشور باشد.

بهره‌مندی از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری جشنواره اقوام
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از اقدامات و برنامه‌های این اداره‌کل، گفت: در هفته دفاع مقدس و گرامیداشت هفته گردشگری برنامه‌ای را با حضور حضرت آیت‌الله نورمفیدی نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان و امام‌جمعه شهر گرگان، دکتر زنگانه استاندار گلستان و مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط با حوزه گردشگری استان، در راستای تسهیل‌گری و افزایش هماهنگی و هم‌افزایی بین دستگاهی برگزار کردیم که می‌تواند پایلوتی برای سایر استان‌ها در حوزه هم‌افزایی بین دستگاهی باشد.
محمدجواد ساوری با اشاره به برگزاری جشنواره اقوام در استان، خاطرنشان کرد: در برگزاری پانزدهمین دوره از جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام در استان گلستان از ظرفیت بین دستگاهی استفاده کردیم تا با برگزاری هر چه باشکوه‌تر این جشنواره بتوانیم شاهد اتفاقات خوبی در کیفیت و کمیت این رویداد بزرگ فرهنگی باشیم.
وی تصریح کرد: گلستان در حوزه زیرساخت‌ها و توسعه گردشگری گلستان بسیار مهجور واقع‌شده و انتظار داریم در سال جاری اعتبارات ملی خوبی در راستای توسعه گردشگری به استان تخصیص یابد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان در ادامه بیان کرد: یکی از ارکان اصلی دستیابی به اهداف توسعه‌ای هر سازمان توجه به نیروی انسانی به‌عنوان سرمایه گران‌بهای سازمان است و در این راه توقع داریم تا وزارتخانه در حوزه منابع انسانی و تقویت رفاهی به استان توجه ویژه داشته باشد.

پایه‌گذاری گردشگری دریایی بین ترکمنستان و سواحل گلستان از برنامه‌های گردشگری استان
وی در ادامه تصریح کرد: یکی از ظرفیت‌های ویژه استان گلستان مرزی بودن و برخورداری از مرز مشترک با کشور ترکمنستان است که متأسفانه از این پتانسیل مهم در راستای توسعه استان به‌ویژه توسعه گردشگری بهره‌برداری مناسبی نشده است.
ساوری گفت: یکی از برنامه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان توسعه و راه‌اندازی گردشگری دریایی ساحل بندر ترکمن و منطقه گردشگری آوازه ترکمن باشی استان بالکان به طول 90 کیلومتر است.

تأمین اعتبار اختصاص‌یافته به میراث جهانی گنبد قابوس
مدیرکل استان‌ها و تشکل‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز در این نشست گفت: بودجه تخصیص‌یافته برای مرمت و ساماندهی میراث جهانی گنبد قابوس تأمین شده است و باید هر چه زودتر طرح مطالعاتی آن به وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ارسال شود.
نادر زینالی خاطرنشان کرد: میراث جهانی گنبد قابوس یکی از آثار شاخص ملی و جهانی است که با توجه به نگاه ویژه مهندس ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی حتماً در حوزه حفظ و حراست از این اثر شاخص جهانی حمایت می‌کنیم.
در ادامه این جلسه همچنین مدیر اداره‌کل حفظ و احیاء بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز عنوان کرد: اتفاقات مثبتی در طول مدت یک‌ماهه مدیریت جدید اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان در حوزه میراث‌فرهنگی استان رقم خورده است.
فاطمه داوری تصریح کرد: با سازوکاری اداری و ایجاد پشتوانه‌های قانونی و مکلف کردن دستگاه‌های اجرایی نسبت به ایجاد نقش فرا بخشی در حوزه میراث‌فرهنگی، می‌توان این شکل مدیریت را با الگو از استان گلستان در سطح کشور اجرایی کرد.

در این نشست معاونان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان نیز گزارشی از اقدامات، برنامه‌ها و مسائل و مشکلات در حوزه‌های مختلف را بیان کردند.

 

 

 

برچسب ها
میراث | میراث فرهنگی | صنایع دستی | گردشگری | اداره میراث فرهنگی | خبرهای میراث فرهنگی | اخبار | جاذبه های گردشگری | خبر | توریست | گردشگر
لطفا ما را از نظر خود مطلع کنید
ارتباط با مدیر کل

ملاقات عمومی با جناب آقای محمد جواد ساوری مدیر کل محترم, روز های سه شنبه از شروع ساعت اداری تا پایان ساعت اداری

اپلیکیشن گردشگری استان گلستان

اپلیکیشن گردشگری استان گلستان (نگارستان) معرفی جاذبه های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و گردشگری استان گلستان را می توانید از لینک های زیر دریافت کنید

اطلاعیه و فراخوان
اخباره مزایده و مناقصه
گفتگو و یادداشت

مشارکت در تصمیمات
سامانه ها
پیام رسان های داخلی
همراه ما باشید در پیام رسان های داخلی
سروش | گپ | آی گپ | بله
ارتباط با دستگاه

شماره تماس :
017-32261800-803
پست الکترونیک :
info@gcth.ir
آدرس :

گرگان - خیابان امام - آفتاب پانزدهم - کوی سرچشمه - جنب امامزاده نور


نظرسنجی از محتوای پرتال

نظرشما در مورد محتوای سایت ؟


عالی
خوب
متوسط
بد


بازدیدهای سایت
تعداد افراد آنلاین : 9
بازدید امروز : 2672
بازدید دیروز : 3741
بازدید هفته : 18198
بازدید ماه : 97995
بازدید سال : 1032802

آخرین بروز رسانی


اعلان ها :
در حال حاضر سایت در دسترس می باشد، در غیر این صورت اطلاع رسانی خواهد شد


الزامات قانونی :
نسخه موبایل | نقشه تارنما | RSS | دفاتر پیشخوان | حریم خصوصی | بیانیه سطح خدمات | شخصی سازی | دستورالعمل بروز رسانی سایت | راهبرد مشارکت ملی

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سازمان میراث فرهنگی, گردشگری و صنایع دستی استان گلستان است

[ آخرین بروزرسانی چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 22:49 ]
ارتباط با مدیرکل و معاونین

در صورتی که نیاز به دریافت پاسخ دارید , حتما ایمیل خود را وارد نمائید تا در اولین فرصت به درخواست شما پاسخ داده شود , در غیر این صورت پیغام شما بدون پاسخ خواهد بود
*
مردمی کارکنان اداره
*










پست زمینه


اندازه فونت