پرتال گردشگری استان گلستان
جاذبه های گردشگری استان گلستان به پنج زبان
فارسی | انگلیسی | روسی | چینی | عربی
Fa | En | Ru | Ch | Ar
زیرپرتال ها
دسترسی سریع به مکان های گردشگری
پرتال گردشگری

برای ورود به پرتال گردشگری ویزیت ایران اینجـــا کلیک کنید

کلیپ های گردشگری
رسیدگی به شکایات
حراست اداره کل
رسیدگی به تخلفات اداری
بازرسی و رسیدگی به شکایت اداره کل

پست الکترونیکی دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات
به منظور ارتباط مستقیم مراجعین و کارکنان با این اداره کل

Bazresi@mcth.ir


عفاف و حجاب
امر به معروف

کد خبر : 18227 تاریخ انتشار : سه شنبه 10 خرداد 1401 18:37

همکاری شرکت مادرتخصصی توسعه ایران‌گردی و جهانگردی برای توسعه گردشگری در استان گلستان

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایران‌گردی و جهانگردی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و هیات همراه در نشستی تخصصی با سرپرست اداره‌کل و شورای معاونین اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان در راستای توسعه گردشگری و معرفی جاذبه‌های طبیعی و تاریخی و صنایع‌دستی استان تبادل‌نظر کردند.


همکاری شرکت مادرتخصصی توسعه ایران‌گردی و جهانگردی برای توسعه گردشگری در استان گلستان

به‌گزارش روابط‌عمومی و امورفرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان، جلسه شورای معاونین اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان با حضور دکتر روح‌الله حسین‌زاده مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایران‌گردی و جهانگردی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و هیات همراه و همچنین رحمان فرمانی سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان، معاونان و مدیران ستادی اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان با رویکرد همکاری این شرکت در توسعه صنعت گردشگری و معرفی جاذبه‌های طبیعی و تاریخی و صنایع‌دستی استان گلستان برگزار شد.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایران‌گردی و جهانگردی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این جلسه گفت: شرکت مادرتخصصی توسعه ایران‌گردی و جهانگردی بازوهای اجرایی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است و امکانی عملیاتی برای توسعه دستگاه ایجاد شده است که امیدواریم در دوره جدید بتوانیم از پتانسیل این شرکت برای توسعه استان‌ها استفاده کنیم.

روح‌الله حسین‌زاده خاطرنشان کرد: شرکت مادرتخصصی توسعه ایران‌گردی و جهانگردی در تلاش است تا با ساماندهی نقاط گردشگری و به‌کارگیری مدل‌های اقتصادی نوین، میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی را در سطح استان‌ها توسعه دهد.

او تأکید کرد: توسعه گردشگری و ایجاد مقاصد جدید گردشگری از اولویت‌های دوره جدید شرکت توسعه ایران‌گردی و جهانگردی است تا با بهره‌مندی از ظرفیت‌های گردشگری زمینه جذب گردشگران داخلی و خارجی را فراهم‌سازیم.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایران‌گردی و جهانگردی بیان کرد: مهندس ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سفر هیئت دولت به استان گلستان، مصوباتی برای توسعه گردشگری داشتند که شرکت توسعه ایران‌گردی و جهانگردی می‌تواند در اجرای آن نقش ایفا کند.

او تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های بالایی که در استان گلستان در بخش گردشگری وجود دارد تلاش می‌کنیم تا اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها در این بخش را توسعه و گسترش دهیم.

حسین‌زاده در ادامه سخنانش گفت: استان گلستان به‌واسطه وجود جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و توانمندی‌های صنایع‌دستی، ظرفیت مناسبی برای توسعه گردشگری و جذب گردشگران داخلی و خارجی دارد که متأسفانه نتوانسته با ایجاد زیرساخت‌ها از این ظرفیت‌ها بهره‌برداری کند.

او بیان کرد: استان گلستان سالانه معبر گردشگران بسیاری است که یکی از کمبودهای استان در بخش گردشگری علاوه بر مشکلات زیرساختی، بحث تبلیغ و معرفی ظرفیت‌های آن است. با معرفی این جاذبه و ظرفیت‌ها در سطح داخلی و بین‌المللی و ایجاد زیرساخت‌های موردنیاز برای بازدید از آن‌ها می‌توان زمینه ورود گردشگران داخلی و خارجی را به استان فراهم کرد.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایران‌گردی و جهانگردی تأکید کرد: ظرفیت‌های طبیعی، جشنواره‌ها و رویدادهای استان گلستان در سطح کشور منحصربه‌فرد است و یکی از اقدامات شرکت برای گردشگری استان تدوین بسته‌های سفر متنوع، جذاب و متفاوت و ارزان است که با همکاری بخش خصوصی استان برنامه‌ریزی و اجرایی خواهد شد.

او یادآور شد: در حوزه مارکتینگ و تبلیغات بسته‌های سفر تدوین‌شده برای مسیرهای گردشگری استان گلستان نیز اپلیکیشن "سه کلیک" که در تورهای ورودی به کشور فعال است این تورها را معرفی و عرضه می‌کند.

حسین‌زاده خاطرنشان کرد: یکی از طرح‌های شرکت توسعه ایران‌گردی و جهانگردی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری سطح کشور جانمایی و ایجاد بیلبوردهای تبلیغاتی با برند ایران‌گرد در راه‌های مواصلاتی اصلی و پرتردد است. 

او اضافه کرد: در سطح کشور نصب و ایجاد 370 بیلبورد تبلیغاتی ظرفیت‌های گردشگری تصویب‌شده است که 10 بیلبورد متعلق به استان گلستان است.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایران‌گردی و جهانگردی بیان کرد: در این بیلبوردهای تبلیغاتی معرفی استان، تبلیغ زیرساخت‌ها و تأسیسات گردشگری استان، فضاهای اقامتی و پذیرایی، معرفی صنایع‌دستی و... به گردشگران و مخاطبان از طریق پرتالی جامع اجرایی می‌شود.

او در ادامه این نشست تخصصی گفت: در حوزه صنایع‌دستی شرکت سعی دارد تا با برندسازی و تجاری‌سازی محصولات صنایع‌دستی هنرمندان و صنعتگران، و فروش این تولیدات با استفاده از ایجاد زیرساخت‌هایی در داخلی و خارج از کشور، از این حوزه حمایت کند.

حسین‌زاده تصریح کرد: رویکرد شرکت مادرتخصصی توسعه ایران‌گردی و جهانگردی در مجتمع‌های بین‌راهی در استان‌ها تغییر کرده است. این مجتمع‌های بین‌راهی با معماری اسلامی و تیپ واحد و مشخص با امکانات موردنیاز گردشگران و مسافران پیگیری و اجرایی می‌شود.

او با اشاره به این‌که مجتمع‌های بین‌راهی را در نقاط گردشگری و مسیرهای تردد گردشگران که قابلیت‌های لازم را داشته باشد با نگاه به واگذاری بهره‌برداری آن به استان اجرایی خواهیم کرد، بیان کرد: در استان گلستان نیز به‌زودی مجتمع بین‌راهی که در دوره‌های گذشته توسط شرکت توسعه ایران‌گردی و جهانگردی نیمه‌کاره مانده است  تعیین تکلیف می‌شود.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایران‌گردی و جهانگردی گفت: یکی از برنامه‌های این سفر به استان گلستان انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک با استانداری گلستان در ارتباط با جانمایی و راه‌اندازی تابلوهای معرفی گردشگری و همچنین تعیین تکلیف مجتمع‌های بین‌راهی نیمه‌کاره سطح استان است.

او همچنین خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای ایجاد بازارچه‌های صنایع‌دستی در همه شهرستان‌های استان و در حال ساخت بودن 6 بازارچه در استان اقدامی منحصربه‌فرد در سطح کشور است و شرکت توسعه ایران‌گردی و جهانگردی آمادگی دارد تا در این حوزه به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همکاری داشته باشد.

حسین‌زاده اظهار امیدواری کرد این اقدامات به‌عنوان شروعی برای ورود شرکت توسعه ایران‌گردی و جهانگردی برای کمک به توسعه گردشگری استان گلستان دارای نتایجی مناسب باشد.

 

در ادامه این جلسه نیز سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان گفت: بسیاری از موضوعات، دغدغه‌ها و چالش‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان با کمک و تعامل با شرکت مادرتخصصی ایران‌گردی و جهانگردی قابل جبران است.

رحمان فرمانی تأکید کرد: با تقویت و تداوم همکاری‌ها با شرکت مادرتخصصی ایران‌گردی و جهانگردی تلاش می‌کنیم تا زمینه برای توسعه هر چه بیشتر زیرساخت‌های گردشگری در استان و سرمایه‌گذاری در این حوزه را فراهم آوریم.

او خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته ایجاد تعداد 30 مجتمع خدماتی بین‌راهی توسط شرکت توسعه ایران‌گردی و جهانگردی کشور در استان گلستان برنامه‌ریزی و آغاز شد که در حال حاضر از این تعداد 15 پروژه به‌صورت نیمه‌کاره رهاشده است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان اضافه کرد: این مجتمع‌های بین‌راهی نیمه‌کاره مشکلاتی را به وجود آورده است و باید به‌سرعت برای آن تصمیم‌گیری شود که می‌تواند با همکاری و تعامل شرکت توسعه ایران‌گردی و جهانگردی احیا و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

او بیان کرد: استان گلستان ظرفیت‌های بسیار غنی در حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برخوردار است که می‌تواند زمینه‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری فراهم آورد.

فرمانی  با تشریح پتانسیل‌های استان در حوزه‌های مرتبط با میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، گفت: یکی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان گلستان بافت‌های تاریخی گرگان و گمیشان است که با سرمایه‌گذاری در این بافت‌ها علاوه بر حفظ بناها و آثار تاریخی، زمینه ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی فراهم می‌شود.

او یادآور شد: در حال حاضر 20 بنای تاریخی در شهر تاریخی استرآباد(گرگان) با مشارکت بخش خصوصی در مسیر احیا و بهره‌برداری با کاربری‌های گردشگری و فرهنگی است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان تصریح کرد: سواحل استان گلستان و پتانسیل‌های موجود در مناطق ساحلی استان نظیر ساحل چارقلی، خواجه نفس، جزیره آشوراده و... یکی دیگر از ظرفیت‌های منحصربه‌فرد گلستان برای سرمایه‌گذاری و توسعه گردشگری است.

او خاطرنشان کرد: مناطق جنگلی و کوهستانی جنوبی استان گلستان که بخش‌هایی از آن به‌عنوان میراث جهانی به ثبت رسیده است و همچنین روستاهای هدف گردشگری و ییلاقی موجود در این مناطق، جاذبه‌های منحصربه‌فردی برای جذب گردشگری و فعالیت‌های اقتصادی در حوزه گردشگری است.

فرمانی گفت: در حوزه پروژه‌های زیرساختی در حوزه صنایع‌دستی برنامه‌ریزی‌شده تا در هر شهرستان حداقل یک بازارچه دائمی صنایع‌دستی ایجاد شود که در حال حاضر علاوه بر یک بازارچه دائمی که سال گذشته در شهرستان علی‌آبادکتول به بهره‌برداری رسید، 6 بازارچه در سطح استان در حال ساخت است.

او در ادامه بیان کرد: حضور اقوام مختلف که استان گلستان را با عنوان نگارستان ایران مشهور کرده ظرفیت شاخص استان است که می‌تواند یکی از تمایزهای توسعه گردشگری در سطح کشور باشد.

تدوین بسته‌های سفر در حوزه‌های مرتبط با اسب، معرفی استان در نمایشگاه‌های خارجی و بین‌المللی، استفاده از ظرفیت شرکت برای امور رفاهی کارکنان اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان، هماهنگی با مشاور برای بررسی طرح قطار گردشگری در استان و ارائه طرح به شرکت از دیگر مصوبات این جلسه بود.

در این جلسه معاونین و مشاوران شرکت مادرتخصصی توسعه ایران‌گردی و جهانگردی ضمن آشنایی با ظرفیت‌های استان طرح‌ها، برنامه‌ها و زمینه‌های همکاری این شرکت را با استان گلستان تشریح کردند و همچنین معاونان و مدیران ستادی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان به بیان ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها و زیرساخت‌های موجود و موردنیاز در سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان پرداختند.

 

برچسب ها
میراث | میراث فرهنگی | صنایع دستی | گردشگری | اداره میراث فرهنگی | خبرهای میراث فرهنگی | اخبار | جاذبه های گردشگری | خبر | توریست | گردشگر
لطفا ما را از نظر خود مطلع کنید
ارتباط با مدیر کل

ملاقات عمومی با جناب آقای محمد جواد ساوری مدیر کل محترم, روز های سه شنبه از شروع ساعت اداری تا پایان ساعت اداری

اپلیکیشن گردشگری استان گلستان

اپلیکیشن گردشگری استان گلستان (نگارستان) معرفی جاذبه های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و گردشگری استان گلستان را می توانید از لینک های زیر دریافت کنید

اطلاعیه و فراخوان
اخباره مزایده و مناقصه
گفتگو و یادداشت

مشارکت در تصمیمات
سامانه ها
پیام رسان های داخلی
همراه ما باشید در پیام رسان های داخلی
سروش | گپ | آی گپ | بله
ارتباط با دستگاه

شماره تماس :
017-32261800-803
پست الکترونیک :
info@gcth.ir
آدرس :

گرگان - خیابان امام - آفتاب پانزدهم - کوی سرچشمه - جنب امامزاده نور


نظرسنجی از محتوای پرتال

نظرشما در مورد محتوای سایت ؟


عالی
خوب
متوسط
بد


بازدیدهای سایت
تعداد افراد آنلاین : 7
بازدید امروز : 2672
بازدید دیروز : 3741
بازدید هفته : 18198
بازدید ماه : 97995
بازدید سال : 1032802

آخرین بروز رسانی


اعلان ها :
در حال حاضر سایت در دسترس می باشد، در غیر این صورت اطلاع رسانی خواهد شد


الزامات قانونی :
نسخه موبایل | نقشه تارنما | RSS | دفاتر پیشخوان | حریم خصوصی | بیانیه سطح خدمات | شخصی سازی | دستورالعمل بروز رسانی سایت | راهبرد مشارکت ملی

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سازمان میراث فرهنگی, گردشگری و صنایع دستی استان گلستان است

[ آخرین بروزرسانی چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 22:49 ]
ارتباط با مدیرکل و معاونین

در صورتی که نیاز به دریافت پاسخ دارید , حتما ایمیل خود را وارد نمائید تا در اولین فرصت به درخواست شما پاسخ داده شود , در غیر این صورت پیغام شما بدون پاسخ خواهد بود
*
مردمی کارکنان اداره
*










پست زمینه


اندازه فونت