پرتال گردشگری استان گلستان
جاذبه های گردشگری استان گلستان به پنج زبان
فارسی | انگلیسی | روسی | چینی | عربی
Fa | En | Ru | Ch | Ar
زیرپرتال ها
دسترسی سریع به مکان های گردشگری
پرتال گردشگری

برای ورود به پرتال گردشگری ویزیت ایران اینجـــا کلیک کنید

کلیپ های گردشگری
رسیدگی به شکایات
حراست اداره کل
رسیدگی به تخلفات اداری
بازرسی و رسیدگی به شکایت اداره کل

پست الکترونیکی دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات
به منظور ارتباط مستقیم مراجعین و کارکنان با این اداره کل

Bazresi@mcth.ir


عفاف و حجاب
امر به معروف

کد خبر : 18129 تاریخ انتشار : شنبه 24 اردیبهشت 1401 10:30

حضور سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان در شهرستان گمیشان/ بازدید از ظرفیت‌های شهرستان با همراهی سرپرست فرمانداری گمیشان

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان با همراهی معاونان و مدیران ستادی این اداره‌کل به‌منظور بررسی و برنامه‌ریزی در ارتباط با ظرفیت‌های گردشگری شهرستان گمیشان در این شهرستان حضور یافت و با همراهی سرپرست فرمانداری گمیشان از این ظرفیت‌ها بازدید کرد.


حضور سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان در شهرستان گمیشان/ بازدید از ظرفیت‌های شهرستان با همراهی سرپرست فرمانداری گمیشان

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، رحمان فرمانی سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان و معاونان و مدیران ستادی این اداره‌کل روز چهارشنبه 21 اردیبهشت‌ماه 1401 با همراهی امید سقلی سرپرست فرمانداری گمیشان، بهزاد عسگریان رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گمیشان و جمعی دیگر از مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان ابتدا با حضور در آرامگاه شهدای گمنام شهر گمیشان به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

سرپرست فرمانداری گمیشان و سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان سپس با حضور در بافت تاریخی شهر گمیشان در راستای بررسی حفظ و احیا بناهای تاریخی از این اثر تاریخی ثبت ملی بازدید کردند.
سرپرست فرمانداری گمیشان در این بازدید گفت: توسعه گردشگری موضوع بسیار مهمی است که لازمه تحقق آن توسعه ایجاد زیرساخت‌های مناسب گردشگری است. 
او بیان کرد: برای کمک به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در راستای مرمت و احیا بناهای بافت تاریخی و بهره‌برداری از آن با کاربری‌های مرتبط با گردشگری در کنار اداره‌کل میراث‌فرهنگی خواهیم بود. 
 

ارائه تسهیلات کم‌بهره به سرمایه‌گذاران بافت تاریخی گمیشان
سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان نیز در بازدید از بافت تاریخی گمیشان گفت: وسعت محدوده تاریخی بافت گمیشان حدود ۱۱۶ هکتار است و بالغ‌بر ۲۸۲ بنای ارزشمند تاریخی در آن شناسایی که ۱۵ اثر آن در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. 
رحمان فرمانی بیان کرد: می‌توانیم با ارائه تسهیلات کم‌بهره از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای حفظ و احیا بافت تاریخی گمیشان و بهره‌برداری از بناهای این بافت ارزشمند با کاربری‌های گردشگری و فرهنگی حمایت کنیم. 
 

دیدار با آخوند نورنیاز نبوی‌زاده امام‌جمعه اهل سنت گمیشان
در ادامه امید سقلی سرپرست فرمانداری گمیشان و سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان با آخوند نورنیاز نبوی‌زاده امام‌جمعه اهل سنت گمیشان دیدار و گفت‌وگو کردند.
در این دیدار معاونان و مدیران ستادی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، شهردار گمیشان، بهزاد عسگریان رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گمیشان نیز حضور داشتند.
امام‌جمعه اهل سنت گمیشان در این دیدار گفت: گمیش‌تپه یک شهر قدیمی و باستانی است و بناهای تاریخی ارزشمند بسیار مهمی در بافت این شهر وجود دارد.
آخوند نورنیاز نبوی‌زاده بیان کرد: جاذبه‌های خوبی همچون تالاب گمیشان و گلفشان نفتلیجه در راستای جذب گردشگر و مسافر در گمیش‌تپه وجود دارد.
در این دیدار امید سقلی سرپرست فرمانداری گمیشان خاطرنشان کرد: گردشگری، یکی از پویاترین فعالیت‌های اقتصادی عصر حاضر است که نقش مهمی در توسعه پایدار محلی ایفا می‌کند و از این ظرفیت منحصربه‌فرد باید در راستای توسعه شهرستان بهره ببریم.
سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان نیز در این دیدار گفت: با توجه به اهمیت موضوعات میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گمیشان امروز در راستای بررسی و پیگیری موضوعات به‌اتفاق معاونان و مدیران ستادی اداره‌کل در شهرستان حضور یافتیم.

رونمایی از فیلم «نواختن در باد» در شهرستان گمیشان
در ادامه آخوند نورنیاز نبوی‌زاده امام‌جمعه اهل سنت گمیشان، امید سقلی سرپرست فرمانداری گمیشان، رحمان فرمانی سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان با همراهی روسای ادارات شهرستان گمیشان، معاونان و مدیران ستادی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، فرزاد ساتلقی شهردار گمیش‌تپه، اعضای شورای اسلامی شهر گمیش‌تپه، بهزاد عسگریان رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گمیشان در مراسم رونمایی از فیلم «نواختن در باد» حضور یافتند.
فیلم «نواختن در باد» با موضوع دوتار ترکمن اثر جدید محمدرضا مهرآفرین کارگردان گلستانی و به تهیه‌کنندگی سینا قاسم‌پور است.
سرپرست فرمانداری گمیشان در این آیین رونمایی گفت: تولید این فیلم ارزشمند می‌تواند سرآغاز تولید محتواهای مناسب به‌منظور معرفی ظرفیت‌های گردشگری شهرستان باشد.
امید سقلی خاطرنشان کرد: هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی شهرستان گمیشان پتانسیل‌های بسیار خوبی هستند که باید با ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی برای ساماندهی آنان اقدام کنیم.
سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان نیز در این مراسم بیان کرد: نگاه ما به توسعه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سراسر استان برنامه محور است.
رحمان فرمانی تصریح کرد: فیلم «نواختن در باد» یک اثر فاخر و ارزشمند در خصوص معرفی میراث‌فرهنگی ناملموس دوتار ترکمن است.
در ادامه این آیین رونمایی شهردار گمیش‌تپه عنوان کرد: حفظ و احیای بافت تاریخی گمیشان از اولویت‌های مدیریت شهری است.
فرزاد ساتلقی تاکید کرد: باید از ظرفیت فضای مجازی در راستای تبلیغات و بازاریابی ظرفیت‌های گردشگری شهرستان بهره ببریم.

بازدید از ساحل توماجلر چارقلی شهرستان گمیشان
امید سقلی سرپرست فرمانداری گمیشان و رحمان فرمانی سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان در ادامه بازدیدها از ظرفیت‌های گردشگری شهرستان گمیشان با حضور در ساحل توماجلر چارقلی در خصوص توسعه زیرساخت‌های این جاذبه گردشگری بحث و تبادل‌نظر کردند. 
اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان در سال‌های گذشته برای ایجاد مسیر دسترسی به ساحل توماجلر به طول دو کیلومتر مبلغ 15 میلیارد ریال هزینه کرده است.

بازدید از دو پروژه در حال ساخت گردشگری شهرستان گمیشان
مجموعه اقامتی و پذیرایی و مجموعه اقامتی، پذیرایی، تفریحی و توریستی کرال در شهرستان گمیشان از پروژه‌هایی بود که امید سقلی سرپرست فرمانداری گمیشان و رحمان فرمانی سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از آن بازدید کردند.
در این بازدید معاونان و مدیران ستادی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، بهزاد عسگریان رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گمیشان نیز حضور داشتند.
مجموعه اقامتی و پذیرایی شهرستان گمیشان در زمینی به مساحت ۶۰۰ مترمربع و زیربنای ۹۰۰ مترمربع با حجم سرمایه‌گذاری بالغ‌بر ۸۵ میلیارد ریال در حال ساخت است که پس از اجرا و بهره‌برداری زمینه اشتغال ۱۴ نفر را به‌صورت مستقیم فراهم می‌سازد. 
مجموعه اقامتی، پذیرایی، تفریحی و توریستی کرال نیز با حجم سرمایه‌گذاری هزار میلیارد ریال و تسهیلاتی به مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال اجرایی می‌شود. 
این پروژه در زمینی به مساحت ۶۰ هزار مترمربع و زیربنای ۶۵۰۰ مترمربع در حال ساخت است که پس از اجرا و بهره‌برداری زمینه اشتغال بیش از ۱۵۰ نفر را به‌صورت مستقیم فراهم می‌سازد. 
۳۵ سوییت اقامتی با ظرفیت ۱۷۵ نفر، تالار پذیرایی با ظرفیت ۵۰۰ نفر، سالن اجتماعات ۱۵۰ نفری، مجموعه سوارکاری، استخر، سونا و جکوزی ازجمله امکانات این مجموعه گردشگری است. 
 

 

غبارروبی گلزار شهدای گمنام شهرستان گمیشان

 

 

 

بازدید از بافت تاریخی شهر گمیشان

 

 

 

دیدار با آخوند نورنیاز نبوی‌زاده امام‌جمعه اهل سنت گمیشان

 

 

 

مراسم رونمایی از فیلم «نواختن در باد» در شهرستان گمیشان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بازدید از ساحل توماجلر چارقلی شهرستان گمیشان

 

 

 

 

بازدید از پروژه در حال ساخت مجموعه اقامتی و پذیرایی در شهرستان گمیشان

 

 

 

 

بازدید از مجموعه اقامتی، پذیرایی، تفریحی و توریستی کرال شهرستان گمیشان

 

 

 

 

 

 

برچسب ها
میراث | میراث فرهنگی | صنایع دستی | گردشگری | اداره میراث فرهنگی | خبرهای میراث فرهنگی | اخبار | جاذبه های گردشگری | خبر | توریست | گردشگر
لطفا ما را از نظر خود مطلع کنید
ارتباط با مدیر کل

ملاقات عمومی با جناب آقای محمد جواد ساوری مدیر کل محترم, روز های سه شنبه از شروع ساعت اداری تا پایان ساعت اداری

اپلیکیشن گردشگری استان گلستان

اپلیکیشن گردشگری استان گلستان (نگارستان) معرفی جاذبه های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و گردشگری استان گلستان را می توانید از لینک های زیر دریافت کنید

اطلاعیه و فراخوان
اخباره مزایده و مناقصه
گفتگو و یادداشت

مشارکت در تصمیمات
سامانه ها
پیام رسان های داخلی
همراه ما باشید در پیام رسان های داخلی
سروش | گپ | آی گپ | بله
ارتباط با دستگاه

شماره تماس :
017-32261800-803
پست الکترونیک :
info@gcth.ir
آدرس :

گرگان - خیابان امام - آفتاب پانزدهم - کوی سرچشمه - جنب امامزاده نور


نظرسنجی از محتوای پرتال

نظرشما در مورد محتوای سایت ؟


عالی
خوب
متوسط
بد


بازدیدهای سایت
تعداد افراد آنلاین : 8
بازدید امروز : 2672
بازدید دیروز : 3741
بازدید هفته : 18198
بازدید ماه : 97995
بازدید سال : 1032802

آخرین بروز رسانی


اعلان ها :
در حال حاضر سایت در دسترس می باشد، در غیر این صورت اطلاع رسانی خواهد شد


الزامات قانونی :
نسخه موبایل | نقشه تارنما | RSS | دفاتر پیشخوان | حریم خصوصی | بیانیه سطح خدمات | شخصی سازی | دستورالعمل بروز رسانی سایت | راهبرد مشارکت ملی

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سازمان میراث فرهنگی, گردشگری و صنایع دستی استان گلستان است

[ آخرین بروزرسانی پنجشنبه 30 فروردین 1403 12:50 ]
ارتباط با مدیرکل و معاونین

در صورتی که نیاز به دریافت پاسخ دارید , حتما ایمیل خود را وارد نمائید تا در اولین فرصت به درخواست شما پاسخ داده شود , در غیر این صورت پیغام شما بدون پاسخ خواهد بود
*
مردمی کارکنان اداره
*










پست زمینه


اندازه فونت