پرتال گردشگری استان گلستان
جاذبه های گردشگری استان گلستان به پنج زبان
فارسی | انگلیسی | روسی | چینی | عربی
Fa | En | Ru | Ch | Ar
زیرپرتال ها
دسترسی سریع به مکان های گردشگری
پرتال گردشگری

برای ورود به پرتال گردشگری ویزیت ایران اینجـــا کلیک کنید

کلیپ های گردشگری
رسیدگی به شکایات
حراست اداره کل
رسیدگی به تخلفات اداری
بازرسی و رسیدگی به شکایت اداره کل

پست الکترونیکی دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات
به منظور ارتباط مستقیم مراجعین و کارکنان با این اداره کل

Bazresi@mcth.ir


عفاف و حجاب
امر به معروف

کد خبر : 18108 تاریخ انتشار : شنبه 10 اردیبهشت 1401 19:20

برنامه‌ریزی و آماده‌باش ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان برای مدیریت سفرهای احتمالی عید سعید فطر

جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان در راستای برنامه‌ریزی برای تعطیلات عید سعید فطر با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان و قائم‌مقام ستاد اجرایی خدمات سفر استان، سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد، در گرگان برگزار شد.


برنامه‌ریزی و آماده‌باش ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان برای مدیریت سفرهای احتمالی عید سعید فطر

به‌گزارش روابط‌عمومی و امورفرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان امروز شنبه 10 اردیبهشت‌ماه 1401 با توجه به تعطیلات عید سعید فطر و آغاز موج جدیدی از سفر هم‌وطنان، با حضور سید محمدرضا سیدالنگی سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان و قائم‌مقام ستاد اجرایی خدمات سفر استان، رحمان فرمانی سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان، مهدی میقانی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان و مسئول کمیته خدمات حمل‌ونقل ستاد اجرایی خدمات سفر استان، درویش‌علی حسن‌زاده سرپرست اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت گلستان و مسئول کمیته نظارت و تنظیم بازار ستاد اجرایی خدمات سفر استان و روسا و نمایندگان کمیته‌های دوازده‌گانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان در راستای برنامه‌ریزی ویژه تعطیلات پیش‌ رو برگزار شد.

آماده‌باش ستاد خدمات سفر گلستان برای مدیریت سفرهای احتمالی عید سعید فطر
در این جلسه سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان و قائم‌مقام ستاد اجرایی خدمات سفر استان رویکرد مدیریت سفرها در تعطیلات عید فطر را مانند نوروز ۱۴۰۱ عنوان کرد و گفت: دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی باید برای مدیریت و برنامه‌ریزی سفرهای ایمن و هوشمند، حمایت از کسب‌وکارهای آسیب‌دیده و ایجاد نشاط اجتماعی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی آمادگی داشته و برنامه‌ریزی مناسب کنند.
سید محمدرضا سیدالنگی تأکید کرد: ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان مختص ایام نوروز و تابستان نیست و باید این ستاد در تمام ایام سال به‌ویژه در تعطیلات و مناسبت‌هایی که پیش‌بینی افزایش حجم سفرها می‌شود، برای ارائه خدمات مطلوب به هم‌وطنان پای‌کار باشد.
او با تأکید بر آماده‌باش دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان برای مدیریت سفرهای احتمالی عید سعید فطر، تصریح کرد: باید امکانات استان و همه دستگاه‌های مرتبط با امر سفر برای اجرای سفری هوشمند، ایمن و آسان برای هم‌وطنان در سطح استان مهیا بوده و به‌کارگیری شود.
قائم‌مقام ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان بیان کرد: خودروهای دستگاه‌های خدمات‌رسان و اکیپ‌های راهداری برای پیشگیری از حوادث جاده‌ای و برقراری امنیت خاطر هم‌وطنان در طول مسیر جاده‌های مواصلاتی استان مستقر باشند.
او خاطرنشان کرد: دهیاران و شوراها در حوزه روستایی برای خدمت‌رسانی به هم‌وطنانی که در جاذبه‌ها و مراکز اقامتی و پذیرایی این مناطق حضور می‌یابند آمادگی کامل داشته و گزارش اقامت و بازدید در مناطق روستایی در راستای برنامه‌ریزی و هماهنگی مناسب به دبیرخانه ستاد سفر استان اعلام شود.
سیدالنگی با تأکید بر این‌که ما در استان گلستان آماده ارائه خدمات مناسب به همه گردشگران ورودی به استان خواهیم بود، اظهار امیدواری کرد هم‌وطنان و مردم استان گلستان در این تعطیلات پیش رو پس از پشت سر گذاشتن ماه پرفضیلت رمضان سفرهای خوب، ایمن و بدون حادثه را تجربه کنند.
او با تقدیر از اقدامات دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر در نوروز 1401، گفت: اگر پس از سه سال وقفه در سفرهای نوروزی اتفاقات مثبتی در نوروز امسال شاهد بودیم، حاصل زحمات همه دستگاه‌های اجرایی عضو این ستاد بود که جای تقدیر دارد.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان همچنین بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی نمایندگان خود را در راستای هماهنگی بهتر موضوعات مرتبط با سفر در ایام تعطیلات عید سعید فطر به دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان معرفی کنند.

 

تشدید نظارت از مراکز ارائه‌دهنده خدمات به گردشگران در گلستان
سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان نیز در ابتدای جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان که ویژه برنامه‌ریزی برای تعطیلات عید فطر برگزار شد، ضمن تبریک عید سعید فطر به مسلمین جهان، گفت: با توجه به فعالیت دائمی ستاد اجرایی خدمات سفر در طول ایام سال و بر اساس دستور و تأکیدات استاندار گلستان این جلسه به‌منظور تأکید و هماهنگی بیشتر برای برنامه‌ریزی سفرهای احتمالی تعطیلات عید سعید فطر برگزار شد.
رحمان فرمانی خاطرنشان کرد: سفر در ایام تعطیلات عید سعید فطر همانند نوروز به شکل هوشمند و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برقرار خواهد بود.
او تأکید کرد: تأسیسات گردشگری و مراکز ارائه خدمات باید به‌منظور حفظ سلامت هم‌وطنان از پذیرش افرادی که حداقل دو دوز واکسن را تزریق نکردند خودداری کنند.
سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان یادآور شد: در تأسیسات گردشگری استان، مدیران و بهره‌برداران می‌توانند با ورود کد ملی مسافران در سامانه جانا، استعلام تزریق واکسن کرونا را دریافت کنند که این مورد باید در ایام پیش رو موردتوجه و نظارت قرار گیرد.
او با تشریح دیگر تأکیدات ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور، خاطرنشان کرد: آمادگی مراکز اقامتی و پذیرایی برای ارائه خدمات به گردشگران و مسافران، رعایت شئون اسلامی و رعایت ارزش‌های عرفی و محلی جوامع، جلوگیری از فعالیت تورهای غیرمجاز، نظارت بر نرخ‌های خدمات مراکزی که به مسافران ارائه خدمات می‌کنند و پوشش بیمه‌ای در ایام تعطیلات از اهم مواردی است که باید در ستاد اجرایی خدمات سفر برای تعطیلات پیش رو مورد تأکید قرار گیرد.
فرمانی با تأکید بر تشدید نظارت‌های دستگاه‌های مرتبط به مراکز ارائه‌دهنده خدمات به مسافران در ایام تعطیلات عید سعید فطر، گفت: برای رسیدگی به شکایات احتمالی واصله در این ایام و همچنین اعلام نتایج پیگیری این شکایات به هم‌وطنان، کمیته ویژه‌ای تشکیل خواهد شد.
او تصریح کرد: برخورد با تورهای غیرمجاز که تحت عنوان گردشگری فعالیت می‌کنند از مواردی است که باید به‌ویژه در ایام تعطیلات و افزایش سفرها در دستور کار قرار گیرد که در این راستا با همکاری نهادهای مرتبط با نیروی انتظامی استان برخورد با این فعالان غیرمجاز تشدید خواهد شد.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان بیان کرد: سامانه ملی سفر با شماره 09629 در ایام تعطیلات عید سعید فطر همچون سایر ایام سال آماده دریافت شکایات احتمالی، پیشنهاد‌ها و گزارش‌های هم‌وطنان در ارتباط با سفر و گردشگری خواهد بود.
او در ادامه یادآور شد: ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور به‌مانند نوروز آمارهای مرتبط با امر سفر را از استان دریافت می‌کند و نیاز است تا دستگاه‌های اجرایی مرتبط آمار و اطلاعات خود را به‌صورت روزانه به دبیرخانه ستاد اعلام کنند.
فرمانی همچنین گفت: با توجه به حضور تعداد قابل‌توجهی از مسافران و گردشگران در مناطق روستایی برای اقامت و بازدید از جاذبه‌ها نیاز است تا دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها برای نظارت و راهنمایی مسافران و گردشگران، با این ستاد تعامل کنند.
او تأکید کرد: با توجه به پیش‌بینی مرکز هواشناسی مبنی بر احتمال بارندگی برای روزهای آتی، دستگاه‌های اجرایی خدمات‌رسان باید پیش‌بینی اسکان اضطراری و سایر موارد موردنیاز را داشته تا در صورت بروز حوادث و مشکلاتی در روند سفر هم‌وطنان، در ارائه خدمات دچار نقصان و کمبود نشویم.
سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران سفرهای نوروز 1401 برای تشکیل ستاد اجرایی خدمات سفر منسجم، چابک و پای‌کار، گفت: افزایش حجم تعداد مسافران، افزایش ماندگاری و اقامت مسافران و همچنین کاهش حوادث جاده‌ای در نوروز علی‌رغم افزایش خودروهای ورودی به استان نشان از فعالیت گروهی و منسجم همه دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد بود.
او در پایان اظهار امیدواری کرد با تلاش و همت همه دستگاه‌های خدمات‌رسان در حوزه سفر بتوانیم اقدامات ستاد اجرایی خدمات سفر را برای تعطیلات عید سعید فطر همچون ایام نوروز به بهترین شکل اجرایی کنیم.
در این جلسه روسا و نمایندگان کمیته‌های دوازده‌گانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان اقدامات و برنامه‌های خود را برای میزبانی شایسته از مسافران و مدیریت سفرهای احتمالی تعطیلات عید فطر بیان کردند.
 

 

 

 

 

برچسب ها
میراث | میراث فرهنگی | صنایع دستی | گردشگری | اداره میراث فرهنگی | خبرهای میراث فرهنگی | اخبار | جاذبه های گردشگری | خبر | توریست | گردشگر
لطفا ما را از نظر خود مطلع کنید
ارتباط با مدیر کل

ملاقات عمومی با جناب آقای محمد جواد ساوری مدیر کل محترم, روز های سه شنبه از شروع ساعت اداری تا پایان ساعت اداری

اپلیکیشن گردشگری استان گلستان

اپلیکیشن گردشگری استان گلستان (نگارستان) معرفی جاذبه های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و گردشگری استان گلستان را می توانید از لینک های زیر دریافت کنید

اطلاعیه و فراخوان
اخباره مزایده و مناقصه
گفتگو و یادداشت

مشارکت در تصمیمات
سامانه ها
پیام رسان های داخلی
همراه ما باشید در پیام رسان های داخلی
سروش | گپ | آی گپ | بله
ارتباط با دستگاه

شماره تماس :
017-32261800-803
پست الکترونیک :
info@gcth.ir
آدرس :

گرگان - خیابان امام - آفتاب پانزدهم - کوی سرچشمه - جنب امامزاده نور


نظرسنجی از محتوای پرتال

نظرشما در مورد محتوای سایت ؟


عالی
خوب
متوسط
بد


بازدیدهای سایت
تعداد افراد آنلاین : 8
بازدید امروز : 2672
بازدید دیروز : 3741
بازدید هفته : 18198
بازدید ماه : 97995
بازدید سال : 1032802

آخرین بروز رسانی


اعلان ها :
در حال حاضر سایت در دسترس می باشد، در غیر این صورت اطلاع رسانی خواهد شد


الزامات قانونی :
نسخه موبایل | نقشه تارنما | RSS | دفاتر پیشخوان | حریم خصوصی | بیانیه سطح خدمات | شخصی سازی | دستورالعمل بروز رسانی سایت | راهبرد مشارکت ملی

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سازمان میراث فرهنگی, گردشگری و صنایع دستی استان گلستان است

[ آخرین بروزرسانی سه شنبه 04 اردیبهشت 1403 09:20 ]
ارتباط با مدیرکل و معاونین

در صورتی که نیاز به دریافت پاسخ دارید , حتما ایمیل خود را وارد نمائید تا در اولین فرصت به درخواست شما پاسخ داده شود , در غیر این صورت پیغام شما بدون پاسخ خواهد بود
*
مردمی کارکنان اداره
*










پست زمینه


اندازه فونت