پرتال گردشگری استان گلستان
جاذبه های گردشگری استان گلستان به پنج زبان
فارسی | انگلیسی | روسی | چینی | عربی
Fa | En | Ru | Ch | Ar
زیرپرتال ها
دسترسی سریع به مکان های گردشگری
پرتال گردشگری

برای ورود به پرتال گردشگری ویزیت ایران اینجـــا کلیک کنید

کلیپ های گردشگری
رسیدگی به شکایات
حراست اداره کل
رسیدگی به تخلفات اداری
بازرسی و رسیدگی به شکایت اداره کل

پست الکترونیکی دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات
به منظور ارتباط مستقیم مراجعین و کارکنان با این اداره کل

Bazresi@mcth.ir


عفاف و حجاب
امر به معروف

کد خبر : 18107 تاریخ انتشار : پنجشنبه 08 اردیبهشت 1401 19:07

آیین تجلیل از خادمان ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان برگزار شد

آیین تجلیل از خادمان ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان، با حضور استاندار گلستان و رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر استان، معاونان و مدیران ستادی استانداری گلستان، فرمانداران، شهرداران، مدیران کل و نمایندگان دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان برگزار شد.


آیین تجلیل از خادمان ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان برگزار شد

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، این آیین تجلیل امروز پنجشنبه 8 اردیبهشت‌ماه 1401 با حضور دکتر علی‌محمد زنگانه استاندار گلستان و رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان، سید محمدرضا سیدالنگی سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان و قائم‌مقام ستاد اجرایی خدمات سفر استان، حاجی گلدی کر معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گلستان، قدرت‌اله عابدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، رحمان فرمانی سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان، فرمانداران شهرستان‌های استان، شهرداران، روسای کمیته‌های دوازده‌گانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان، روسای ادارات شهرستانی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌عنوان دبیران ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان‌ها و سایر مدیران و مسئولان در سالن اجتماعات استانداری گلستان برگزار شد.


استاندار گلستان و رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز 1401 استان، تصریح کرد: «خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی فرصتی برای معرفی ظرفیت‌ حوزه‌های میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان است که با اقدامات شاخص تمام دستگاه‌های اجرایی متولی به نحو احسن به گردشگران و مسافران وردی به استان خدمت‌رسانی شد.»
علی‌محمد زنگانه بیان کرد: اقدامات ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان در طول ایام نوروز نمادی از کار گروهی است که نشان‌دهنده این امر است که اقدامات گروهی موفقیت را افزایش خواهد داد.
او خاطرنشان کرد: با دستور ریاست جمهوری اسلامی ایران برای کاهش حوادث جاده‌ای، با در کنار هم قرارگرفتن همه دستگاه‌های اجرایی استان علی‌رغم افزایش سفر و رشد آمار ترددها در سطح محورهای استان شاهد کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای بودیم.
استاندار گلستان یادآور شد: در سند چشم‌انداز و برنامه‌ها راهبردی استان گلستان در افق 1404 درآمد سرانه خانوار و درآمد ناخالص استان باید به میانگین کشور برسانیم و این یعنی باید آمار درآمدی حال حاضر استان دو برابر شود.
او اضافه کرد: برای دو برابر شدن این آمار درآمد سرانه و ناخالص استان باید چند برابر این اعداد در استان سرمایه‌گذاری صورت گیرد که با اعتبارات موجود دولتی کار مشکلی است.
دکتر زنگانه با اشاره به این‌که گردشگری یکی از حوزه‌هایی است که می‌تواند درآمد سرانه استان را افزایش داد، تصریح کرد: این صنعت وابسته به منابع عمومی نیست و تسهیل سرمایه‌گذاری می‌تواند رشد و توسعه بخش را محقق سازد.
او خاطرنشان کرد: برای تحقق چشم‌انداز 1404 باید کارگروه تدوین سند بخش‌های 30 گانه استان تشکیل شود که یکی از این بخش‌ها گردشگری است، بر اساس این سندهای بخشی باید سهم هر حوزه در چشم‌انداز 4 ساله استان مشخص و تعیین و برای تحقق آن برنامه‌ریزی شود.
استاندار گلستان بیان کرد: باید سهم گردشگری را در افزایش درآمد سرانه استان مشخص کنیم و با برنامه‌ریزی برای توسعه این بخش حرکت کنیم.
او گفت: برای تحقق چشم‌انداز استان در افق 1404 باید وضعیت موجود استان احصا و برای همه ظرفیت‌ها هدف‌گذاری شود و هر بخش برای شاخص‌های تعیین‌شده برای مدت 4 سال اهداف کمی داشته باشد.
دکتر زنگانه تأکید کرد: تا پایان شهریورماه سال جاری باید اسناد بخش‌های 30 گانه استان تدوین شود و همه دستگاه‌ها باید به‌صورت جدی پای‌کار بوده تا برنامه‌ها و اقدامات در مدت این 4 سال مشخص شود.
او بابیان این‌که گردشگری صنعتی است که می‌تواند متحول کننده استان باشد و باید حرکت ویژه‌ای در سال جاری برای توسعه این حوزه داشته باشیم، تصریح کرد: فرمانداران مجوزهای بی‌نام برای طرح‌های توسعه‌ای گردشگری هر شهرستان را پیگیری و دستگاه‌های اجرایی این مجوزها را صادر کنند تا اقدامات عمرانی و توسعه‌ای و اجرای پروژه‌ها با سرعت بیشتری پیش برود.
رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان گفت: اتفاقات مثبتی را در نوروز 1401 شاهد بودیم که از بدین منظور از همه دست‌اندرکاران و تلاشگران در حوزه سفرهای نوروزی در سطح استان تقدیر و تشکر می‌کنیم.
او بابیان این‌که همه هم‌استانی‌ها را برای حضور پرشور در روز قدس دعوت می‌کنیم، گفت: اندک توان ما برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین حضور گسترده در این روز است.


در ادامه این جلسه سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان و قائم‌مقام ستاد اجرایی خدمات سفر استان ضمن گرامیداشت روز قدس، گفت: در طول طرح نوروزی همه مقامات و مسئولان مرتبط با سفر ازجمله استاندار گلستان، معاونان استاندار، فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی عضو کمیته‌های دوازده‌گانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان پای‌کار بودند.
سید محمدرضا سیدالنگی بیان کرد: حضور میدانی در عرصه و بازدید از اماکن تفرجگاهی و خدمات‌رسان به مسافران و گردشگران موجب شد تا خدمات‌رسانی مطلوبی برای مسافران نوروزی صورت گیرد.
او خاطرنشان کرد: کاهش حوادث جاده‌ای و اجرای پویش منفی 20 یکی از اولویت‌های ستاد اجرایی خدمات سفر در نوروز 1401 بود که خوشبختانه تأثیر خوبی در کاهش حوادث جاده‌ای داشت.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان یادآور شد: برخلاف افزایش ورودی خودروها به استان در نوروز 1401 شاهد کاهش حوادث جاده‌ای در راه‌های برون‌شهری و حوادث درون‌شهری بودیم.
او در ادامه گفت: در ایام نوروز 41 بازارچه صنایع‌دستی با 318 غرفه در سطح استان ایجاد شد که فرصت خوبی برای کمک به اقتصاد هنرمندان و صنعتگران استان بود.
سیدالنگی تأکید کرد: ستاد اجرایی خدمات سفر ویژه ایام نوروز نیست و با کاهش شیوع کرونا ویروس و برقراری سفرها باید در طول سال فعالیت این ستاد تداوم یابد و در تعطیلات و مناسبت‌های پیش رو باید آمادگی لازم برای میزبانی از مسافران در استان وجود داشته باشد.

 

در ادامه آیین تجلیل از خادمان ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان، سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان ضمن گرامیداشت روز قدس، گفت: نوروز 1401 پس از سه سال وقفه در حوزه گردشگری و سفرهای نوروزی، سفر هوشمند اجرایی شد و اتفاقات مثبتی را با همکاری دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان شاهد بودیم.
رحمان فرمانی با اشاره به این‌که پویش منفی 20 و تشکیل دبیرخانه متمرکز ستاد اجرایی خدمات سفر و حضور نمایندگان کمیته‌های عضو به‌صورت دائمی در این کمیته دو اتفاق مثبت ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز سال جاری بود، گفت: پویش منفی 20 که در راستای کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای باتدبیر استاندار گلستان و همت دستگاه‌های خدمات‌رسان در نوروز امسال اجرایی شد به‌عنوان الگویی مناسب برای سایر استان‌های کشور معرفی و مطرح‌شده است.
او خاطرنشان کرد: تشکیل دبیرخانه متمرکز ستاد اجرایی خدمات سفر و رصد فعالیت‌ها در قالب دبیرخانه واحد با حضور نمایندگان همه کمیته‌های عضو ستاد از دیگر نقاط قوت استان در سفرهای نوروزی بود و نمونه مثبتی از مدیریت عملکرد گروهی در استان رقم خورد.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان با اشاره به استقبال مناسب مسافران از ظرفیت‌های استان در نوروز 1401 پس از سه سال وقفه در سفر، بیان کرد: از ابتدای طرح تا پایان سفرهای نوروزی درمجموع 8 میلیون بازدید از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی استان و همچنین بیش از 270 هزار نفر اقامت در مراکز اقامتی رسمی استان ثبت شد.
او یادآور شد: در نوروز امسال با بررسی‌هایی که در بازدیدهای میدانی صورت گرفت شاهد افزایش میزان ماندگاری مسافران و گردشگران در استان بودیم که نشان از حرکت استان در مسیر تبدیل به مقصد گردشگران است.
فرمانی در ادامه خاطرنشان کرد: بالغ‌بر 10 هزار بازدید نظارتی توسط کمیته مشترکی شامل همه دستگاه‌های خدمات‌رسان از تمامی صنوف که به مسافران و گردشگران نوروزی ارائه خدمت می‌کنند اجرایی شده است.
او گفت: در طول ایام طرح نوروزی ورودی خودرو به استان از 4 محور اصلی حدود 42 درصد افزایش را نشان می‌دهد که علی‌رغم این افزایش ورودی خودرو به استان با اجرای اقدامات فرهنگی چون پویش منفی 20 شاهد کاهش 11 درصدی حوادث منجر به فرت، جرح و خسارت در سطح محورهای برون‌شهری بودیم.


در این جلسه هر یک از مسئولان و نمایندگان کمیته‌های دوازده‌گانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان به بیان اقدامات و برنامه‌های اجرایی در نوروز 1401 پرداختند و آمار و ارقام مربوط به دستگاه‌های اجرایی عضو کمیته را بیان کردند.


در پایان این جلسه دکتر علی‌محمد زنگانه استاندار گلستان و رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان با اهدا لوح و هدیه‌ای از دست‌اندرکاران ستاد اجرایی خدمات سفر در نوروز 1401 تجلیل کرد.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها
میراث | میراث فرهنگی | صنایع دستی | گردشگری | اداره میراث فرهنگی | خبرهای میراث فرهنگی | اخبار | جاذبه های گردشگری | خبر | توریست | گردشگر
لطفا ما را از نظر خود مطلع کنید
ارتباط با مدیر کل

ملاقات عمومی با جناب آقای محمد جواد ساوری مدیر کل محترم, روز های سه شنبه از شروع ساعت اداری تا پایان ساعت اداری

اپلیکیشن گردشگری استان گلستان

اپلیکیشن گردشگری استان گلستان (نگارستان) معرفی جاذبه های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و گردشگری استان گلستان را می توانید از لینک های زیر دریافت کنید

اطلاعیه و فراخوان
اخباره مزایده و مناقصه
گفتگو و یادداشت

مشارکت در تصمیمات
سامانه ها
پیام رسان های داخلی
همراه ما باشید در پیام رسان های داخلی
سروش | گپ | آی گپ | بله
ارتباط با دستگاه

شماره تماس :
017-32261800-803
پست الکترونیک :
info@gcth.ir
آدرس :

گرگان - خیابان امام - آفتاب پانزدهم - کوی سرچشمه - جنب امامزاده نور


نظرسنجی از محتوای پرتال

نظرشما در مورد محتوای سایت ؟


عالی
خوب
متوسط
بد


بازدیدهای سایت
تعداد افراد آنلاین : 7
بازدید امروز : 2672
بازدید دیروز : 3741
بازدید هفته : 18198
بازدید ماه : 97995
بازدید سال : 1032802

آخرین بروز رسانی


اعلان ها :
در حال حاضر سایت در دسترس می باشد، در غیر این صورت اطلاع رسانی خواهد شد


الزامات قانونی :
نسخه موبایل | نقشه تارنما | RSS | دفاتر پیشخوان | حریم خصوصی | بیانیه سطح خدمات | شخصی سازی | دستورالعمل بروز رسانی سایت | راهبرد مشارکت ملی

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سازمان میراث فرهنگی, گردشگری و صنایع دستی استان گلستان است

[ آخرین بروزرسانی جمعه 10 فروردین 1403 17:01 ]
ارتباط با مدیرکل و معاونین

در صورتی که نیاز به دریافت پاسخ دارید , حتما ایمیل خود را وارد نمائید تا در اولین فرصت به درخواست شما پاسخ داده شود , در غیر این صورت پیغام شما بدون پاسخ خواهد بود
*
مردمی کارکنان اداره
*










پست زمینه


اندازه فونت