پرتال گردشگری استان گلستان
جاذبه های گردشگری استان گلستان به پنج زبان
فارسی | انگلیسی | روسی | چینی | عربی
Fa | En | Ru | Ch | Ar
زیرپرتال ها
دسترسی سریع به مکان های گردشگری
پرتال گردشگری

برای ورود به پرتال گردشگری ویزیت ایران اینجـــا کلیک کنید

کلیپ های گردشگری
رسیدگی به شکایات
حراست اداره کل
رسیدگی به تخلفات اداری
بازرسی و رسیدگی به شکایت اداره کل

پست الکترونیکی دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات
به منظور ارتباط مستقیم مراجعین و کارکنان با این اداره کل

Bazresi@mcth.ir


عفاف و حجاب
امر به معروف

کد خبر : 17314 تاریخ انتشار : یکشنبه 03 بهمن 1400 09:41

معرفی ظرفیت‌های استان گلستان در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی تهران/ حضور ویژه مزارع گردشگری استان در این دوره از نمایشگاه

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان ضمن تشریح برنامه‌های این استان در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی تهران گفت: با توجه پتانسیل‌های موجود و معرفی استان گلستان به‌عنوان پایلوت گردشگری کشاورزی کشور، مزارع گردشگری استان حضور پررنگ‌تری در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران خواهند داشت.


معرفی ظرفیت‌های استان گلستان در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی تهران/ حضور ویژه مزارع گردشگری استان در این دوره از نمایشگاه

به گزارش روابط‌عمومی و امورفرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، رحمان فرمانی امروز شنبه 2 بهمن‌ماه 1400 با اشاره به این‌که نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی تهران امسال متناسب با محدودیت‌های کرونایی و با رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی از 9 لغایت 12 بهمن به‌صورت حضوری و مجازی برپا خواهد شد، گفت: حضور گلستان در این نمایشگاه فرصتی برای معرفی هرچه بیشتر فرهنگ، هنر، ظرفیت‎ها و جاذبه‎های گردشگری نگارستان ایران است و امسال نیز همانند سال گذشته برای کنترل بیشتر دستورالعمل‌های بهداشتی، غرفه‌ها نسبت به سال‌های گذشته کاهش‌یافته است.»


سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سی و پنجمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی هم‌زمان با پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود و دو بخش نمایشگاهی مجزا برای معرفی جاذبه‌ها و ظرفیت‌های حوزه‌های گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان تدارک دیده‌شده است.


او خاطرنشان کرد: بخش نمایشگاهی حوزه گردشگری استان گلستان با متراژ 221 مترمربع در سالن B۳۸ واقع‌شده است که در طراحی پلان این بخش از نماد میراث جهانی گنبد قابوس و عناصر شهر تاریخی استرآباد(گرگان) استفاده‌شده است.


تسهیل ارائه خدمات به معلولان در بخش نمایشگاهی گلستان
فرمانی گفت: در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران، در طراحی بخش نمایشگاهی استان گلستان با ایجاد رمپ، رفت‌وآمد ناتوانان و کم‌توانان جسمی و حرکتی تسهیل شده است. همچنین برای معرفی بهتر و مفیدتر ظرفیت‌های استان گلستان به ناشنوایان، رابط زبان اشاره در بخش نمایشگاهی گردشگری استان حضور دارد تا به این عزیزان خدمات‌رسانی بهتری داشته باشیم.


حضور ویژه مزارع گردشگری استان در این دوره از نمایشگاه
او با اشاره به این‌که معرفی توانمندی‌ها و خدمات تأسیسات گردشگری از اولویت‌های محتوایی بخش نمایشگاهی گردشگری استان است، تصریح کرد: از نکات بارز حضور استان گلستان در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران، حضور و معرفی توانمندی‌های مزارع گردشگری استان است. با توجه پتانسیل‌های موجود و معرفی استان گلستان به‌عنوان پایلوت گردشگری کشاورزی کشور، مزارع گردشگری استان حضور پررنگ‌تری در این دوره از نمایشگاه گردشگری تهران خواهند داشت.


سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان با اشاره به‌ضرورت حضور شهرداری‌ها در حوزه اقدامات فرهنگی و تلاش در راستای جذب گردشگر علاوه بر فعالیت‌ها در حوزه مدیریت شهری، بیان کرد: این اداره‌کل از شهرداری‌های استان برای حضور در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران دعوت کرد که در این دوره از نمایشگاه، شهرداری شهرهای گرگان، گنبدکاووس و علی‌آبادکتول حضور فعال و جدی خواهند داشت.


او خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران، شبکه اینترنتی روستا تی وی (roustatv) در بخش نمایشگاهی استان گلستان مستقر خواهد شد و همه برنامه‌ها و اتفاقات پانزدهمین نمایشگاه گردشگری کشور را با استقرار در بخش نمایشگاهی استان گلستان پوشش می‌دهد.


فرمانی اضافه کرد: مجتمع گردشگری پرهام استان گلستان به‌اتفاق شرکت گردشگری فیبو کشور ترکیه که باهم همکاری تنگاتنگی دارند حضوری مشترکی در بخش نمایشگاهی گردشگری استان گلستان خواهند داشت.


حضور 20 هنرمند صنایع‌دستی در سی و پنجمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی
او با تشریح برنامه‌های استان گلستان برای حضور در سی و پنجمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی تهران نیز، گفت: 20 هنرمند صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان گلستان باهدف بازاریابی، فروش، توسعه و ترویج صنایع‌دستی استان در این دوره از نمایشگاه ملی صنایع‌دستی تهران حضور خواهند یافت.


سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان اضافه کرد: این تعداد هنرمند در 15 غرفه 12 متری در سالن‌های 44، 45،46 محل دائمی نمایشگاه‌های دائمی تهران به عرضه محصولات شاخص استان ازجمله رشته‌های مینای سفال، رودوزی‌های سنتی، نساجی سنتی، چرم، البسه سنتی، دست بافته‌های داری ترکمن و... می‌پردازند.


او بیان کرد: علاوه بر بخش نمایشگاهی صنایع‌دستی، غرفه‌‎ای برای معرفی چهار روستا و دو شهر ملی صنایع‌دستی گلستان در بخش نمایشگاهی گردشگری استان تدارک دیده‌شده است تا ضمن معرفی این روستاها و شهرهای ملی، صنایع‌دستی شاخص این مناطق نیز در معرض نمایش قرار گیرد.


فرمانی یادآور شد: رونمایی از اثر ثبتی ناملموس پوشاک قزاق، رونمایی از پرتال جامع گردشگری استان گلستان، رونمایی از دو کتاب در حوزه گردشگری و میراث ناملموس استان، برگزاری مسابقات فرهنگی باهدف معرفی استان گلستان با اعطای جوایز ارزنده اقامت در استان، اجرای گروه هنری نوای صحرای ترکمن به‌عنوان یکی از گروه‌های شاخص ملی، ارائه هنر اصیل صنایع‌دستی استان توسط هنرمند فاخر به‌صورت ورکشاپ، رونمایی از اثر فاخر صنایع‌دستی استان ازجمله برنامه‌های اجرایی استان گلستان در ایام برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی تهران خواهد بود.


او با تأکید بر این‌که این نمایشگاه محل مناسبی برای آشنایی فعالان گردشگری و طرح‌ها و ایده‌های نو درزمینه ایجاد تأسیسات و نحوه ارائه خدمات و ایجاد فضای مناسب برای توسعه صنعت گردشگری است، اظهار امیدواری کرد: پس از حدود دو سال رکود در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی به دلیل شیوع ویروس کرونا این نمایشگاه تا حدودی موجب رونق این صنعت در کشور شود.


نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی تهران شنبه 9 بهمن‌ماه 1400 افتتاح می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند ضمن رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تا سه‌شنبه 12 بهمن‌ماه از ساعت 9 الی 17 از بخش نمایشگاهی و غرفه‌های صنایع‌دستی استان گلستان در سالن شماره B38 (بخش نمایشگاهی گردشگری) و سالن‌های 44،45 و 46 (غرفه‌های هنرمندان صنایع‌دستی استان) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران بازدید کنند.

 

 

برچسب ها
میراث | میراث فرهنگی | صنایع دستی | گردشگری | اداره میراث فرهنگی | خبرهای میراث فرهنگی | اخبار | جاذبه های گردشگری | خبر | توریست | گردشگر
لطفا ما را از نظر خود مطلع کنید
ارتباط با مدیر کل

ملاقات عمومی با جناب آقای محمد جواد ساوری مدیر کل محترم, روز های سه شنبه از شروع ساعت اداری تا پایان ساعت اداری

اپلیکیشن گردشگری استان گلستان

اپلیکیشن گردشگری استان گلستان (نگارستان) معرفی جاذبه های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و گردشگری استان گلستان را می توانید از لینک های زیر دریافت کنید

اطلاعیه و فراخوان
اخباره مزایده و مناقصه
گفتگو و یادداشت

مشارکت در تصمیمات
سامانه ها
پیام رسان های داخلی
همراه ما باشید در پیام رسان های داخلی
سروش | گپ | آی گپ | بله
ارتباط با دستگاه

شماره تماس :
017-32261800-803
پست الکترونیک :
info@gcth.ir
آدرس :

گرگان - خیابان امام - آفتاب پانزدهم - کوی سرچشمه - جنب امامزاده نور


نظرسنجی از محتوای پرتال

نظرشما در مورد محتوای سایت ؟


عالی
خوب
متوسط
بد


بازدیدهای سایت
تعداد افراد آنلاین : 9
بازدید امروز : 2672
بازدید دیروز : 3741
بازدید هفته : 18198
بازدید ماه : 97995
بازدید سال : 1032802

آخرین بروز رسانی


اعلان ها :
در حال حاضر سایت در دسترس می باشد، در غیر این صورت اطلاع رسانی خواهد شد


الزامات قانونی :
نسخه موبایل | نقشه تارنما | RSS | دفاتر پیشخوان | حریم خصوصی | بیانیه سطح خدمات | شخصی سازی | دستورالعمل بروز رسانی سایت | راهبرد مشارکت ملی

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سازمان میراث فرهنگی, گردشگری و صنایع دستی استان گلستان است

[ آخرین بروزرسانی سه شنبه 04 اردیبهشت 1403 23:23 ]
ارتباط با مدیرکل و معاونین

در صورتی که نیاز به دریافت پاسخ دارید , حتما ایمیل خود را وارد نمائید تا در اولین فرصت به درخواست شما پاسخ داده شود , در غیر این صورت پیغام شما بدون پاسخ خواهد بود
*
مردمی کارکنان اداره
*










پست زمینه


اندازه فونت