رسیدگی به مشکلات مردم روستای باغ گلبن شهرستان گرگان/ گردشگری عاملی برای توسعه و رونق اقتصادی این روستا

نشستی در راستای رسیدگی به مشکلات مردم روستای باغ گلبن شهرستان گرگان با حضور نمایندگان مردم شریف گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی، سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان و جمعی دیگر از مدیران شهرستان گرگان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی و امورفرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، این نشست روز پنجشنبه 30 دی‌ماه 1400 با حضور غلامرضا منتظری و رمضانعلی سنگدوینی نمایندگان مردم شریف گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی، رحمان فرمانی سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، سیدمحمد حسینی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، محمد نصیری مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گلستان، بخشدار، اعضای شورا، دهیار و مردم شریف روستا باغ گلبن و جمعی دیگر از مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان گرگان برگزار شد.


غلامرضا منتظری نماینده مردم شریف گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: احیا، توسعه و تحول در اقتصاد و اشتغال روستا فقط با توجه به گردشگری و حمایت از طرح‌های خرد گردشگری در روستاها اتفاق خواهد افتاد.


در ادامه این نشست نیز رمضانعلی سنگدوینی نماینده مردم شریف گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: گردشگری مسئله بسیار مهمی است و نقش اساسی در توسعه اقتصاد دارد باید از این ظرفیت در جهت محرومیت‌زدایی از روستاهای شهرستان گرگان استفاده نماییم.


سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان نیز در این جلسه گفت: با توجه به نقش بسزایی که گردشگری در توسعه اقتصاد و اشتغال شهرها و روستاها دارد آمادگی داریم در راستای ایجاد بوم‌گردی‌ها و طرح‌های گردشگری خرد و به‌منظور حمایت از سرمایه‌گذاران تسهیلات کم‌بهره در اختیار قرار دهیم.


رحمان فرمانی بابیان این‌که فصل جدیدی از گردشگری با عنوان گردشگری کشاورزی در کشور آغازشده است و به دلیل ظرفیت‌های غنی استان در این بخش گلستان به‌عنوان پایلوت گردشگری کشاورزی انتخاب شد، خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های بسیار خوبی در این روستا وجود دارد باید باهمت شما عزیزان از این ظرفیت غنی در جهت توسعه گردشگری روستا استفاده شود.


او اضافه کرد: در حوزه تولیدات و محصولات صنایع‌دستی روستا و در راستای تقویت و توسعه آمادگی لازم برای در اختیار قرار دادن تسهیلات ارزان‌قیمت وجود دارد.


سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان با تأکید بر این‌که موضوع بسیار مهم و اساسی در گردشگری آموزش است، تصریح کرد: آمادگی داریم در صورت هماهنگی شورا و دهیار روستا دوره‌های آموزشی گردشگری در روستای باغ گلبن را برگزار کنیم.