کد خبر : 108 تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 دی 1348 03:53

ثبت 17 اثر میراث فرهنگی گلستان در فهرست آثار ملی کشور

17 اثر میراث فرهنگی گلستان ، در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد.

17 اثر میراث فرهنگی گلستان ، در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، مدیرکل این  اداره کل با  اعلام این مطلب گفت: این 17 اثر به عنوان آثار پیشنهادی در چهارمین همایش سراسری شورای عالی ثبت کشور که درجزیره قشم برگزار شد، مطرح شد و جهت ثبت در فهرست آثار ملی کشور تایید شد.
قربان عباسی در ادامه به این آثار اشاره نمود و افزود: تپه آجا، تپه ترکمن، تپه چینو، تپه حاج علی دنکوب، تپه قاسم آبادی، تپه قربان خان، تپه مرجن جه، تپه تام درل جه، تپه شورای عرفان آباد، یاسی تپه 1 و2، تپه عنایتی 1 و 2، تپه حاج ولی محمد آرخی، تپه قره آغاج، تپه موسی نورا...، قلم تپه، تپه قاسم علی ، 16 اثری است که پرونده های ثبتی آن ها دراین شورا مطرح شد و در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد.
وی همچنین اذعان داشت: تمامی این تپه ها و آثارثبتی در شهرستان علی آباد کتول واقع شده اند.
عباسی یادآور شد: مراسم طوق بندان این استان نیز که درایام محرم به اجرا درمی آید، در فهرست آثار معنوی این استان قرار گرفت و ثبت گردید.
او افزود: تا کنون تعداد 590 اثر استان گلستان در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده بود که  با ثبت این 17 اثر نیز، تعداد آثار ثبتی استان گلستان، به607 اثر رسید.
مدیر کل  میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان اظهار امیدواری کرد: با ثبت آثار باستانی و تاریخی این استان در فهرست آثار ملی کشور، ضمن معرفی اهمیت این آثار، تمدن دیرینه و کهن این سرزمین بیش از پیش مطرح و معرفی شده و برای حفاظت و پاسداری آن ها تلاش شود.