کد خبر : 106 تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 دی 1348 03:53

تجهیز یگان حفاظت میراث فرهنگی استان گلستان به بی سیم رادیویی

یگان حفاظت میراث فرهنگی گلستان، به سیستم بی سیم رادیویی تجهیز شد.

یگان حفاظت میراث فرهنگی گلستان، به سیستم بی سیم رادیویی تجهیز شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، فرمانده یگان حفاظت این اداره کل با اعلام این مطلب گفت: با توجه به وجود بیش از 1500 اثر ثبتی و غیرثبتی درگلستان که بیش از 500 اثر آن ثبت ملی شده اند، تجهیز این یگان جهت حفاظت و پاسداری از آثار تاریخی و باستانی این استان از ضروریات است .
سرگرد علی اصغر عقیلی درادامه به تجهیز این یگان به امکانات شخصی، موتوری وخودرویی و لباس فرم اشاره داشت و گفت: در راستای تجهیز بیشتر این یگان ، سیستم رادیویی ( بی سیم) یگان حفاظت خریداری شد  و دکل آن در گرگان نصب شد و هم اکنون نیز با تجهیز نیروهای این یگان به تعدادی بی سیم رادیویی، کار حفاظت از آثار باستانی استان صورت می گیرد.                                                                                                                                                  
وی درادامه با اشاره به اینکه یگان حفاظت استان گلستان در سال 89، جزو 3 استان برتر کشور بوده و در راستای دستگیری حفاران غیرمجاز فعالیت های چشمگیری داشته است، خاطر نشان کرد: درراستای حفظ مواریث ارزشمندمان، وظیفه پاسداری و حفاظت از آثار باستانی  و تاریخی این سرزمین را برعهده داریم.
یگان حفاظت میراث فرهنگی این استان درسال 79 و با جذب 50 نیرو تشکیل شد و کار حفاظت  از آثار باستانی و تاریخی گلستان را آغاز کرد و دراین راستا 5 پایگاه ثابت یگان حفاظت در سطح استان ایجاد شد و تعداد 7 موزه استان نیز تحت حفاظت نیروهای این یگان می باشد.